Gå til innhold

stukken av veps...og gravid

fembarnsmammaertoppenღ ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det farligt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjedde meg for noen uker også....

Leste litt på nettet og fant ut at det kun kan ha konsekvenser hvis man er allergisk mot vepsestikk....

Altså ikke farlig!

Skrevet

ok bra...hadde vel reagert med ein gang visst det eg er allergisk?

Skrevet

Når ble du stukket da?

Man reagerer som regel med en gang....

Er litt forskjellig grader på allergiske reaksjoner....Vanlig symptomer er sterk rødme, hevelse, kløe....pustebesvær og svimmelhet kan også opptre..

Men huden reagerer jo litt på et stikk iallefall. Jeg fikk litt kløe/svie og rødme. Dette forsvant etter et par timer!

Skrevet

sonnenschein "fødeklar":

Kva konsekvensar kan det ha viss ein er allergisk mot kveps då?

(eg reagerar nemleg meir enn folk flest om eg får kvepsestikk, men ikkje så masse at eg treng ha med medisin om eg går ute. Har høyrt noko om at ein kan reagere meir eller mindre på allergiar enn vanleg når ein er gravid..?)

Skrevet

Jeg er ingen ekspert på området, leste bare på nettet da jeg stakk meg at det ikke var noe farlig hvis man ikke er allergisk...

Det jeg kan tenke meg er at medisinene mot allergisk reaksjon kan ha en påvirkning på barnet...Eller at det kan bli kritisk hvis man får allergisk sjokk....Men som sagt, har ikke satt meg inn i dette. Du kan jo "google" litt...

Skrevet

ble stukket av veps for litt siden...slo meg ikke at det kunne være farlig:-)) overlevde iallefall og barnet har det bra! Så lenge du ikke er allergisk går det nok bra!

Skrevet

Har bare hørt at en skal være litt mer oppmerksom hvis en blir stukket i hodet, (uansett om en er gravid eller ikke), flere reagerer på det uten å være spesielt overfølsom/allergisk ellers.

Skrevet

I forrige svangerskap be jeg stukket av veps når jeg var rundt 7 mnd på vei,jeg ringte legen for sikkerhets skyld,og fikk beskjed om at så lenge jeg ikke viste noen allergiske reaksjoner så var det ufarlig for babyen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...