Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Hvor mye (mange mL?) spiser vanligvis en baby på ca. 2mnd?

- Denne renselsen, vanlig at den varer lenger enn 6 uker?

- hvor selger de saueskinn for å ha i barnevogn, og hva koster de ca?

- noen forhåndsregler man bør ta ved forkjølt barn på 7 uker?

fant ut at det var likegreit å samle alle i en tråd ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-ca 130 ml står det på NAN-pakken.

-jeg var over det verste på 6-ukers kontrollen.

-Barnas hus: ca 300,- tror jeg, nøstebarn: ca 700,- + flere steder.

-Mini her fikk bronkitt når han var 2 mnd. Dro på legevakt fordi han våknet av at han var helt tett på natten. Fikk ingen medisiner, men greit å avkrefte RS-virus.

Litt hjelp??

Skrevet

jenta mi er 10 uker hun spiser 150 ml mme 5-6 ganger i døgnet den siste uken har hun sovet rundt fra 20.00 til 07.30 uten mat på natta derfor bare 5 måltider 6 måltider dersom hun våkner om natta. har spist 150 ml i vel 3 uker nå 120 ml før det.

min renselse tok 5 uker ved forige barn tok den litt over 6 uker.

mitt sueskinn kjøpte jeg på barn og utstyr barne kjede de har her i grenlandsområdet vet ikke om den kjeden finnes andre steder men selger det vel på babyshop og lignende kjeder.

forkjølt barn er det vel å prøve å få sugd ut snørr med en snørr suger evt noen saltvannsdråper eller morsmelk i nesa. prøv å få hevet hodet når barnet sover og ikke ha det for varmt. deilig bad og masse kos. få i rikelig med væske. får barnet feber ville jeg kontaktet lege når barnet er så lite.

Skrevet

hmm kan svare deg på litt hvertfall...

jeg ble ferdig med min renselse etter 3-4 uker..

sauskinn i vognen kjøpte eg et sånt som var til laget for vogn, med hull til selen og sånt... det kostet 299 på reflex..kjøpt og et stort til å ha i lekegrinden til 399 også på reflex..

pass på trekket!

Skrevet

takk for svar, det var til hjelp ja :)

Ett lite spm. til bare...150ml hvert måltid? Når jeg gir hun mm med flaske stopper hun somregel av seg selv på 80ml.

Skrevet

Babyen skal få så mye mat hun/han vil ha, og når hun er mett skal du ikke presse i mer. Det som står på pakkene er gjennomsnitt. Det er forskjellig hva de trenger og hvor ofte de trenger. viss hun spiser, vokser, er glad og sover godt, er alt bra. Min spiste mye mindre enn det som sto, og er sunn og frisk og akkurat passe stor:)

Renselsen tar så lang tid som den tar, det varierer. Hvis du er bekymret, kan du bare ringe jordmor på helsestasjonen. 6 uker er det vanligste, men ingen er like.

Skrevet

Takk for svar :) hun har gått fint opp i vekt, og sover godt. Så jeg regner med hun får det hun skal.

Jeg skal til legen å sette inn spiral om 1 uke, så da kan jeg jo spørre han om det med det samme.

Skrevet

ja jeg gir 150 ml til alle måltidene men ikke alltid hun spiser opp altså. men blander alltid det noen ganger spiser hun opp andre ganger ikke. hun er ei sulten jente:-) klarte aldri å mette henne med bare pupp for å si det sånn. helsesøster syns dette var passe mengde mat når jeg sa det på 6 ukers kontrollen da var snuppa 62 cm og 5020 g så ei lang jente kan du si.

Skrevet

oi, ganske lang og fin da :) Var på 6ukers kontroll på tirsdag. da var hun 3750g og 53,5 cm. Hun ble født 15 dager før tiden og veide da 3100g og var 47cm.

Jeg synes det var litt lite, men både lege og hs sa det var greit. jeg kunne prøve å legge hun til brystet oftere, men det var ikke nødvendig med noe tilegg enda hvertfall. Skal inn å veie henne igjen å se om en uke, hvordan vekstkurven ser ut da.

Pumper ut overskuddet på morgenen og har til kvelden dersom jeg ikke har nok da. Hun spiser seg mett, men jeg kan jo prøve å gi hun oftere :)

Skrevet

Det eneste jeg har lyst til å svare på, er dette med forkjølet baby..

Mia fikk luftveisinfeksjon da hun var 6 uker.. Jeg ble jo da liiiivredd, fordi hun ikke fikk puste virket det som..

Legen forklarte at det er ikke så mye som skal til før de små blir plaget fordi de er så underutviklet i kanalene der bak..

Som en sa, ha hodet høyt når babyen sover.. Legg bøker under madrassen evt under beina på senga i hode-enden..

Du kan kjøpe saltvannspray på apoteket, Physiomer, kan brukes på barn fra 2 ukers alder (det er to forskjellige, gi beskjed om hvor gammel babyen din er når du kjøper den)... Legen annbefalte den fordi den tynner ut snørra, og "spruten" er såppass kraftig at den tar med gørret så babyen svelger det..

Pass på å ha på nok klær om natta.. Det var det vi gjorde feil.. Da vi la henne over i sprinkelsenga, så hadde hun tynnere dyne der enn i kurven, og da hadde hun litt for lite klær på seg når hun sov..

Ønsker dere ellers god bedring :)

Skrevet

Viss du syns hun legger lite på deg, er det viktigste å ikke sammenligne med de store barna! De skal ikke vokse likt. Viss hun legger på seg, er det fint:) I teorien spiser forresten babyer 15% av kroppsvekta si hver dag. Men det er i teorien. Noen spiser mer, andre mindre.

Gjest Orkideen
Skrevet

Jeg kan svare deg på spørsmål om renselsen. Hos meg varte den i 13 hele uker. Ingenting var galt, den varte bare mye lenger enn normalt.

Skrevet

oi, det var utrolig lenge. godt å vite at det er normalt fordet. Jeg trodde jeg hadde fått mensen tilbake, men det er ikke som mensen.. så tror ikke renselsen er ferdig enda heller. Skal sette inn spiral om en uke, må renselsen være ferdig da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...