Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Unge mødre er nok like forskjellige som andre, men jeg vil gjerne fortelle en historie om en type mor jeg får fnatt av. Moren i eksempelet var ung, men alle unge mødre er ikke som henne. Veninnen min var to år eldre enn meg da hun ble gravid etter en tur på byen. Kvelden det skjedde lot hun meg være igjen alene med en person hun senere fortalte meg at likte å dope ned og ha sex med jenter. At hun lot meg ligge igjen der etter å ha fått valium og gud vet hva annet i glasset, har hun likevel aldri nevnt. Hun skulle jo pule..... Da barnet ble født flyttet hun for seg selv med alle stønader det som nå heter nav kunne tilby. Før dette hadde hun hatt en erfaring i arbeidslivet, utplasering der hun kom for sen eller ikke i det heletatt de fleste dager. Likevel hadde hun like mye utbetalt hver måned da, for snart ti år siden som jeg med min bachelorgrad har i dag. I løpet av tre år på stønader klarte hun også å opparbeide seg en ganske saftig gjeld, selv om de faste utgiftene hennes var på ca. 7000 kroner, noe som ga henne 10000 i "lommepenger". Hver måned gikk hun tom, og hver måned syntes hun forferdelig syn på seg selv for "hva har vel jeg gjort for å fortjene dette". En dag satt jeg hjemme hos henne og hun satt på Destiny´s child med independent women, hun sang med av full hals og så på meg som bare satt der. "Syng med da, det er jo oss". Selv var jeg 18 år, bodde hjemme og mottok barnebidrag fra min far. I det øyeblikket mistet jeg helt respekten for henne, og bestemte meg i mitt stille sinn for at jeg skal virkelig IKKE få barn før jeg står på egne ben. De finnes disse unge mødrene vi ser ned på, men de fleste av dem er nok bedre skikket enn min gamle veninne. Jeg ser henne ikke så ofte lenger, men hun har også blitt mer voksen med årene, ikke nok for meg men betydelig bedre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå