Babykilo Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Hadde det med førstemann, men ikke så tidlig, og ikke så vondt. Nå begynte det i uke 7, og nå, uke 11 er det innmari innmari vondt. Har en jobb hvor jeg står og går en del. var hos legen og fikk henvisning til bassengtrening. Fint det, men på en måte tror jeg det bare blir enda mer slitsomt med å starte på jobb, gå til trening, tilbake på jobb etc. Han syns det var for tidlig med sykemelding, og jeg er enig i det. Har aldri vært sykemeldt før, er glad i jobben min, men dette tror jeg blir vanskelig. Noen med erfaring?
Fire småtroll Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Samme problemet her, jeg har også slitt alle svangerskapene mine, men ikke så tidlig som denne gangen... Jeg er nå 15 uker på vei, og i dag tidlig måtte jeg stå opp FØR ungene fordi jeg ikke orket ligge i senga lenger, ingen stilling var god å ligge i. Har også fått kommentarer fra kollegaer på jobb, at de allerede kan se på meg at jeg har vondt, at jeg er stiv og unaturlig i bevegelsene. Enig med deg i at det er tidlig med sykemelding, blir så utrolig lenge å gå hjemme, men samtidig skal man ikke presse seg på jobb til man ender på krykker og blir helt ufør heller. Jeg tar en uke av gangen, men foreløbig er jeg også i full jobb. Jeg har prøvd fysioterapi, fikk en del gode tips om hvordan en skal bevege seg osv, men behandlingen hadde ingenting for seg. Har også prøvd naprapat, det var det hjelp i. Selv om han ikke kunne gjøre noe med selve bekkenløsningen, gjør smertene at en blir anspent og får endel smertefulle "følgefeil", som stive muskler og låsninger, det kan han hjelpe med. Har også hørt andre ha nytte av manuellterapeuter som osteopater, kiropraktorer osv. Er jo verdt et forsøk..
Renée Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Er i uke 18 selv.. Og sliter nå veldig på jobb.. Jobber 100% i et hektisk miljø der overtid er vanlig(i min stilling), og jeg står eller går hele dagen på hardt gulv. Små smerter i hoftepartiene begynte for en 5 ukers tid siden, men nå er det så ille at jeg krykker rundt på kvelden for å klare å gå dagen etter! Har ikke noe sosialt liv, da tanken på å sitte oppreist på ettermiddagen/kvelden gjør meg kvalm! Jeg har nå bestemt meg for å gå ned i stilling, til 50-60% så jeg tar av de verste toppene! Det er tydelig at jobben forverrer plagene, så jeg orker ikke ha mer smerter enn det jeg har nå. Kroppen blir ikke bedre av å presse seg. Bekkenløsning er ikke noe du kan "gå bort", og den tar ikke hensyn til at man egentlig er et veldig aktivt menneske! Ta vare på deg selv! Er ingen andre som gjør det! Dessuten er det lite sjarmerende å vagge rundt som "Pingu-pingvin" resten av svangerskapet! Er tross alt lenge igjen! Lykke til! :-)
strikkemegihel Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Er no i veke18, og har vore nede i 50 % jobb i ei veke, men er heilt ødelagt etter jobb likevel, går til behandling to ganger pr veke, men veit egentlig ikkje om det har noko virkning. Merket bekkenløysinga før eg viste eg var gravid denne gangen. Tek ein dag i gangen og har ikkje lyst til å gå heime i fem mnd før fødselen, men stygt redd det går den vegen likevel. Uff, vanskelig dette, jobbe....eller ikkje jobbe, det er spørsmålet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå