Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som er soppentusiaster her??

Idag blir det sopptur, og jeg gleder meg. Masse sopp i skogen iår.

Var en liten tur forrige søndag også, på kantarelljakt, men fant ikke mange. Derimot ble kurven fylt opp av nydelige steinsopp, og litt kremler. Kan ikke tenke meg bedre tilbehør, og ekstra moro å severe selvplukket sopp til middagsgjester.

Er ikke superekspert på sopp selv, men idag blir svigers med oss, og de kan det virkelig!!

Jr. på snart 2 storkoser seg i skogen...masse rart å se, og høydepunkt med en laaang rast med deilig lunsjmat...

ha en strålende søndag alle sammen:-)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopptur er koselig! Jeg kan for lite selv, til å føle meg trygg på at det jeg finner kan spises, men kantareller kjenner jeg. Dumt at det ikke er så lett å finne de i skogen vår.

Ingenting smaker som selvplukket sopp syns jeg,- og imponerte og fornøyde middagsgjester er jo garantert med slikt på menyen.

Kjekt når ungene blir glad i å ferdes ute i skogen. Ikke noe er vel bedre enn utemat med besteforeldre og familie. Håper dere har hatt en flott tur!!

Skrevet

Det hørtes kjempekoselig ut!

Jeg har ikke peiling på sopp, så jeg plukker helst på Ultra:o)

Da vet jeg hva jeg får fordi det står navn åp kassa, hvis ikke er jeg redd jeg hadde forgiftet alle som var invitert på middag!

Skrevet

Tur i skogen er fint for liten og stor. Skulle gjerne brukt skogsturen på å plukke sopp, men kan ingen ting om sopp. Derfor ble det bare kanelboller og kaffe og saft i går, men det var veldig fint det også :-D

Skrevet

Vi fant masse sopp på søndag også. Til og med 13 åringen syns det var gøy. Og han renset og stekte sin egenplukkede sopp på kvelden...

Ikke ekspert jeg altså, men stoler blindt på svigerfar som kan ALT om sopp...ellers hadde det nok blitt ganske farlig å servere den!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...