Gå til innhold

Nintendo DS til 5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer til 5 åringen vår men lurer på om han er for liten og ikke kommer til å få det til?erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nok til å gå helt fint. Jenta vår fikk til jul, et par mnd før hun ble 5. Litt vanskelig i starten, så hun øvde litt og la det bort. Må bare prøve å få tak i et litt lett spill, så klarer han det nok kjempebra. Litt øvelse i starten trengs :) Mario Kart tror jeg det er et bilspill som heter, det virker enkelt!!

Skrevet

mario kart er veldig enkelt. har sett det på jobb. han får det nok til med litt trening!

jeg for min del velger å vente litt med sånt... maset kommer tidsnok når de begynner på skolen... så vi drøyer det et år til..

Skrevet

Eldste min fikk det på 7-års dagen sin, mellomste var da 4 år. Han fikset det over all forventning og var dønn fortvilet over at han ikke hadde sin egen og bare fikk prøve storebror sin av og til. Så han fikk kjøpe seg en for sine oppsparte bursdagspenger.

Vi har både supermario bros (som de liker best) og supermario kart, 4-åringen klarer disse selv. Trenger overhodet ikke hjelp. I tillegg tegner han på den, sender beskjeder til storebror osv. Jeg er sikker på at 5 åringen din fikser dette bedre enn deg ;-)

Skrevet

Nintendo DS passer til alle aldre. Jenta mi på 2,5 år låner ofte storesøstera sin og synes det er stor stas. Hun går rundt og sier at julenissen skal komme med DS til henne...

Søskenbarnet mitt på 32 år har også DS.

Bare velg et spill som passer til en 5-åring, så går det bra. Unngå spill der det er masse beskjeder/informasjon innimellom med engelsk tekst.

Spillene har ofte aldersanbefalinger utenpå. Supermario Bros f.eks. har 3+.

Skrevet

To av mine tantebarn har fått det til 5 års dagen, gått helt fint. Eneste problemet er hvis gutten har spill som er for vanskelige, da må pappaen spille.. ;o) Men det kommer vel an på hva slags spill man kjøper..

Skrevet

Her i huset har alle 4 hver sin. de er 3, 5, 6 og 10 år gamle. De er alle drevene på dette. Mange spill som de små klarer. nå har de to minste begynt å lære seg kortspill på DS, etter de oppdaget spillet gubben min kjøpte.

Solflekken, jordbær mathilde er noen enkle koslige spill som er billig på OBS og elkjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...