Gå til innhold

Ang Høye sympfysemål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om det har noe å si om du har høye symfyse mål`?? hva betyr det liksom? :S

Blir ungen stor når den er over kurvene liksom?

Håper noen svarer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke bety det, det kan bety at du bærer ungen veldig "utenpå" kroppen din, mens andre har den liggende inn mot ryggen sin. Det kan også bety mye fostervann...

Jeg har ligget over kurven alle mine tre svangerskap, jeg har hatt mye fostervann, stor morkake OG store barn.

Skrevet

hmm ok.. får jeg var på ultralyd dagen før jordmora.. da var ungen det den skulle i str. sikkert gjennomsnitt ell noe.

Så var symfyse målene 4cm over kurvene... men vet jeg hadde mye fostervann med siste ungen.. og jeg har blitt ganske stor syntes jeg.. virker som hu ligg langt ut. spark kjennes altid i navelen og ribbein mm. aldri i ryggen :)

Skrevet

Sist lå jeg langt over kurvene og gutten min var 4135gram og 53 cm lang. Denne gangen ligger jeg også over kurvene, men jordmor misstenker en svært liten baby, så vi skal inn på ultralyd til onsdag..

Skrevet

så spennende.. min gutt var 4205 og 53lang.. lå over kurvene da.. men får jente nå.. å ultralyden viser normal str nå så :) blir morro å se :)

Skrevet

men hva om man er litt overvektig da? og hadde litt mage før man ble gravid? Da er det vel høyere enn "normalt".

De burde jo målt det før i uke 24! Slik at man lettere ser utviklingen fra før og etter?! (jeg er i uke 15 og de har ikke målt meg enda)

Eller har jeg misforstått??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...