Gå til innhold

Blodspor i bleien:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett bittelitt blodspor i bleien til jenta vår på 2 mnd. Første gang det skjedde var faktisk på kontroll på hs, og legen sa det ikke var noe å bekymre seg for, hvis det ikke skjedde så ofte. Fikk inntrykk av at hun ikke visste hva det var. Nå har jeg sett det 2 ganger til. Ikke snakk om flekker altså, bare svake, svake, røde streker, som jeg regner med er av blod. Men likevel... blir litt bekymret. Er sånt normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble advart av banepleier på sykehuset før jeg dro hjem at det kunne forekomme med jenter. "minimens" kalte hun det, hormonstyrt.

Hun sa det fordi så mange foreldre ble redde når det skjedde.

Men hun sa ikke hvilken alder det forekom i, om det var første ukene osv. Men det er jo sannsynlig at det er det?

Ammer du? i såfall er hun jo ekstra utsatt for påvirkning fra dine hormoner og.

Skrevet

Pleieren på sykehuset sa det til meg også, at jenter kan bli påvirket av mors hormoner, og at det kan komme blod.

Skrevet

Ja, jeg ammer. Det var en lettelse å høre at det er normalt:)) Takk for svar!

HI

Skrevet

MIn jente hadde også blodspor i bleien eller i avføringen (husker ikke helt). Fikk beskjed om å ta med bleien på sykehuset for en sjekk, men alt var ok.

Er du veldig bekymret ville jeg ringt legen eller spurt på neste kontroll (alt ettersom hvor lenge det er til du skal dit da). Bedre med en sjekk for mye sier nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...