Gå til innhold

Hva er en rask fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser om mange annengangs som har fødsler ned i 2 timer, det er jo veldig raskt syns jeg.

Er dette fra første ri eller fra dere er på føden? eller noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke hva man regner som en "rask fødsel" , men min 2. fødsel tok 1,5 time fra første rie... var 10 min på sykehuset før hun var ute... (hadde pressrier på tur inn på sykehuset...)

Så satser ikke på så veldig mye raskere denne gangen nei....:-/

Skrevet

Tror det regnes fra 3 cm åpning.

Min første fødsel tok 2,5 timer, hadde kun 10 min pressrier.

Regner med det er en fare for at fødselen nå kan gå enda kjappere.

Minuset med en rask fødsel er at smerten kan bli mer intens fordi kroppen ikke klarer helt å henge med/ får liten tid til å bane vei til babyen.

Skrevet

Selv er jeg litt spent på nr to for jeg vil tro etter det dere skriver at min nr 1 var ganske rask

Jg brukte 6 timer fra første ri

4 timer fra 3 cm og

2 timer fra 3 cm til full åpning og pressingen startet

Han satte seg fast og, måtte få hjelp med å få å ham ut så presse delen tok over 1,5 timer.

Skrevet

Min forrige fødsel fra 4 cm til han var ute tok 1 time.

Tror det kan sies at det er styrtfødsel.

Skrevet

Min fødsel tok mindre enn en time med disse beregningene.

Da vannet gikk var det full åpning og rett i pressrier. Hadde bare hatt litt svake murringer i 2-3 timer før dette. Tror de sa at dette også var styrt fødsel.....

Skrevet

I følge Gro Nylander er en styrtfødsel kortere enn 3 timer ved første fødsel og kortere enn 2 timer ved seinere fødsler. Tror som andre her at det er fra 3 cm åpning. Min første (og foreløpig eneste) fødsel tok i følge fødselsjordmor 1 time og 15 minutter, og dette fra 3 cm åpning til vesla var ute.

Er ganske spent på hvordan denne fødselen vi arte seg...Går det like kjapt er det lite håp om å rekke sykehuset..

Skrevet

Jeg vet ikke om det jeg har kan kalles styrtfødsel. Fra første ri til hun var ute tok det 18 timer, men fra 4 cm til jeg hadde full åpning 2 timer og enda en time til hun var ute, så fra 4 cm til hun var ute 3 timer.

Fødselen min var igangsatt og skal settes igang igjen nå på tirsdag...så får vi se...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...