Gå til innhold

Barn med stiv nakke/låsning. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen av dere har vært til behandling med babyene deres for dette problemet. Til hvem gikk dere, og hva gjore dem?

Skal ordne time til gutten min på 11 uker, men vet ikke om det er best med fysio, manuellterapaut eller kiropraktor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

manuell er vel best etter som jeg har lest og hørt.

vi var hos en manuell t på torsdag. han sa at det er best med manuell t. men jeg synts ikke han er så mye bedre heller værre. men etter som jeg har skjønt så kan de bli værre for så å bli bedre.

har hørt mye bra om han jeg var hos også da.

men vi får nå se om jeg kanskje m ha flere behandlinger da.

Skrevet

Jenten min har hatt to låsninger i nakken. Gikk til "vanlig" barnefysio i over to mnd, uten å se særlig bedring. Ble henvist til en manuellterapeut som er spesialist på barn. Ser stor endring etter to behandlinger der.

Ble frarådet å gå til kiropraktor med dette. Sa at de gjerne kunne gjøre vondt verre i noen tilfeller. Så jeg ville gått til manuell terapeut som har peiling på barn. (Er gratis og da).

Skrevet

Så bra, ja da e eg sikker på at det e der eg skal bestille time.. Gikk med lillegutt til kiro pgs luft smerter, det hjalp annenhver behandling:p Hadde 4 behandlinger.. Viste bare ikke om de kunne hjelpe med nakken.. Høres så skummelt ut om han skal bryte på den lille nakken..(?)..

Skrevet

Takk for tipset:), var ei her i tromsø som behandler, skal bestille time hos henne. Er spent:)

Skrevet

Så bra da. Får håpe de får orden på det fort da, blir spennende ja. Lykke til:)

Skrevet

Her har jenta vår hatt prob.(låsning) i nakken,hatt favoritt side til høyre.

Så vi har gått til kirop. for kolikken som satt i bekken og mellom skulderbladene,men den kan også ha kommet av låsningen i nakken.

Hun har nok hatt dette KISS syndromet,men de vil helst ikke kalle det,få diagnosen fordi det høres så mye verre ut. Men det er tydelig mente kirop. Hun ble tatt med keisersnitt å har derfor lettere for å få låsninger å da kan en få KISS og ha kolikk..

Gikk 2 ganger til fysjo på helsestasjonen som er gratis.

Hun er helt fin nå,vi snakker til henne på venstre side,leker på venstre så hun skal bli fin i bakhodet siden hun er skeiv.

Men også fordi hun skal bli mykere på den siden.

Dette må vi fortsette med selv om hun er helt fin.

Hun er nå 3,5mnd gammel,gikk 6ganger til kirop.men det er 1,5mnd siden vi gjorde det. Så hun var ganske lita då vi begynte,oppdaget det.

Skrevet

Vil bare si at kirop. ikke brekker osv i nakke.De masserer,men brekte kun i bekken og mellom skulderbladene.. (Men vi gikk til kirop. egentlig for kolikk,men så fant kirop. ut at hun hadde låsning i nakke som kan ha kommet av keisersnittet å dette kan føre til kolikk smerter..

Jeg hadde også tatt kontakt med helsestasjonen å fått gått til fysjoterap. der bare til kontroll.

Jeg gikk jo til behandling til kirop. så var jeg bare mer til kontroll osv til fysjo.

Der hun så på jenta mi, for å se helheten som ikke kirop. osv gjør...

Er manuell terap. gratis altså... Men de behandler de kolikk?

Skrevet

Ja tror de gjør det. Jenten min har ikke hatt problemer med det, men vet om noen som har fått behandling for kolikk hos fysioterapeuter. (Manuell terapeuter er jo fysioer med videreutd.) Så regner med de kan det da. Er vist ganske mange som blir "stemplet" som kolikkbarn som egentlig har problemer med nakken (kiss f.eks).

Angrer veldig på at jeg ikke tok kontakt med de selv med en gang. Så veldig godt at hun hadde alle symptomene på kiss. Gikk en gang i uken til fysio, uten å bli bra før de sa at hun måtte til manuell terapeut. Hadde da to låsninger (det som kalles Kiss I og II). MT¨en sa at når de er små ca 2-3 mnd kan det holde med en behandling. Mens nå når hun er 6 mnd kan det ta noen behandlinger mer. Så hadde spart mini for en del vondter om jeg ikke hadde ventet til fysioene sendte hun videre:(

Men er kjekt at de vil gi oppfølging over tid der nå da. Her har MT og HS sin fysioterapeut et fint samarbeid, har kontroll på hvem som skal gjøre hva. Så kan jo f.eks ringe manuell terapeuten å høre hva h*n anbefaler.

Skrevet

Gullungen vår har (hatt) KISS, og vi har vært hos manuelterapaut (etter henvisning fra fysioterapaut). Hun har hatt to behandlinger, og da vi var der for tredje behandling synes han hun så helt fin ut, så da behandlet han hun ikke. Nå har vi en kontrolltime om tre måneder.

Etter første behandling syntes vi egentlig at hun ble litt værre de første dagene etter behandlingen, for så å bli merkbart bedre. MT sa da også at det kunne ta noen dager før vi merket bedring, og at det bør gå 4-5 uker mellom hver behandling for at det er et ømfintilig område, og for å la det få tid nok til å virke. Rett før andre behandling syntes vi at hun ble litt værre igjen, og det var slik også rett etter behandlingen, for igjen å bli veldig bra. Vi trodde kanskje at hun hadde blitt bra før siste besøk hos MT, for hun var blitt så mye bedre.

Vi har mao veldig god erfaring med vår MT, og anbefaler det. Du kan finne MT'er som har erfaring med KISS på www.kiss-kidd.no

Lykke til!

Skrevet

vi går til manuellterapaut for stivhet i nakken til datteren vår. Vet helt ærlig ikke akkurat hva hun gjør, men det er noe hun klemmer på bak i nakken. Vi ble henvist av hs, men du kan også ta kontakt med de selv.

Skrevet

Det er så godt å lese flere historier om låsning i nakken. Vi var til behandling hos manuellterapeut på torsdag. Som flere av dere skriver, synes vi han har blitt verre, men det er visst helt vanlig. Synes likevel vi ser enkelte forbedringer.

Håper at det snart blir bedre og at lille gutten vår blir helt frisk

Skrevet

jenta mi hadde problemer med nakke og rygg.. hadde noe som de kalte for ISMO.. husker ikke helt hva det sto for, men er nesten det samme som KISS ! Vi gikk først te manuell terapaut..aldri mer!!! de syns det virka helt greit bak i nakken og ryggen og sa at vi skulle gjøre øvelser med nakken hennes selv...kunne gjort ting mye værre ! Så vi reiste heller til kiropraktor og kiropraktoren tok så vidt det var i nakken hennes og merket med en gang at det var låsning der.,. etter 5 bahandlinger så ble ho bra igjen !!! de pressa på de punkta der det var værst.. ikke hardt da vel og merke !:)

Skrevet

For oss holdt det med kun 1 behandling hos manuellterapeut! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...