lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Har de egne sparebøsser som dere sammen drar i banken og tømmer? Vi har til ungene. Synes det er koselig å dra i banken med ungene, Vi har sparebank1 hvor de har opplegg med Labb og Line spareklubb. Morro for barna og spare når de opplever at det er gøy, så får de noen småting hver gang de tømmer bøssene, og det er et opplegg med allsang og koselige ting.
Gjest Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Har egen konto til knøttet som større gaver + barnetrygd settes inn på, så har han penger til sertifikat f.eks. Har også lyst til å la ham spare selv på bøsse så ser han selv at det kan være tilfredsstillende å måtte spare og vente litt på en ting han har veldig lyst på. Men kjenner jeg besteforeldrene rett så blir det lite han trenger å vente lenge på før han får - sukk
NoDoubt Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Vi sparer fast på konto til dem. De har og sparebøsser som det kommer litt på til tider. De elsker å tømme bøssene:-) Sist var det en ny i banken som glemte å gi dem ballonger. Da ble de skuffet så jeg måtte gå å spør etter. Da fikk de ballonger og fargeblyanter det var helt topp:-) Syns det er viktig å lære dem å spare.
metaMORfose Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Jada, vi sparer til dem. Men vi spare i våre navn, for de er fosterbarn, og dersom det skulle oppstå noe før vi har fått adoptere dem, så er vi sikret at de får dem selv når de blir eldre. De har også sparebøsser som tømmes i banken, det er stas.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Ja vi sparer til våre. De har egen sparebørse. Og i tillegg har jeg tilgang til kontoene deres via min nettbank så vi overfører penger der av og til. Sparer ikke fast beløp til dem. Men overfører likt til dem hver gang vi overfører..
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Ja de har 2 sparebøsser hver. En fra før vi byttet bank og en ny etter vi byttet bank. Storesøster putter når hun får noen kr. Vi setter dem i banken på hver deres konto i mitt navn (pga overformynderi) og der blir også "putten" satt når bøssene er fulle. Foreløpig så deler vi likt når vi tømmer dem.
yasmina Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 ja, vi sparer en liten sum hver mnd pluss at de har mottatt en stor startsum fra mine foreldre da de ble doept. Min tante sparer ogsaa til dem alle tre hver mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå