Gå til innhold

Han er så urolig på kvelden


mor07

Anbefalte innlegg

Han ligger og gråter i sengen sin når vi har lagt han, kan det være at han får for lite mat? Jeg har brystbetennelse, så lurer på om jeg har mindre melk. Noen forslag til hva vi kan gjøre for å roe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enten har du for lite mat, eller så trenger han bare nærkontakt!!!

moin vil ikke sove i egen seng... da bare gråter hun.. det var egentlig ikke min plan, men får ta avvening når hun er et par mnd... de siser jo at spebarn ikke skal gråte for lenge om gangen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er også urolig på kvelden. Gjør ikke noe annet enn å amme.

Så har tentk tanken om jeg har for lite melk, men han blir til slutt fornøyd da og sovner endelig. Men kl blir fort tolv-et før han blir sovende i senga..

 

Er våken flere timer på kvelden og skal omtrent ha puppen. Men kan være kosen og nærheten også. Jeg har iallefall melk hver gang jeg legger han til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du skal prøve å legge han i sengen sammen med deg og se om det hjelper. Jenta mi (som er 11dgr i dag), finner ikke roen i senga si, men sover som en stein ved siden av meg :) Hadde tenkt hun ikke skulle bli vant til det, men jeg får bare ta avvenningen etter hvert.

 

I tillegg (hvis du er usikkerpå hvor mye mat hun får i seg), ville jeg kanskje gitt han litt nan fra en kopp sammen med siste ammingen før leggetid. Det har jeg gjort med alle mine 3 og jeg føler da at de blir litt ekstra gode og mette og sover også derfor bedre på natten.

 

Håper iallfall, uansett hva du gjør, at det bedrer seg. Er veldig slitsomt når man ikke får den nattesøvnen man trenger.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her!!!

I kveld skrek hun så mye at jeg gav henne sukkervann. Da roet hun seg litt,,Hun tar ikke smokk heller.. det er no dritt.

Men her er det nok kombinasjon av magesmerter og mindre melk. Ingen ting er visst uvanlig i starten. Min er nå 1 mnd.

 

Jeg lar henne sovne til puppen jeg. Da lar jeg henne ligge tulla inn i helseteppet, så hun ikke fryser når jeg legger henne fra meg. Varmeflaske i senga er også bra. De fleste nyfødte vil jo ligge inntil mamma :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at det er flere som har natt-babyer:) Min har den lengste våkenperioden fra 11 om kvelden, og da varer det til 2-3 tiden, men derfra sover han til 6, ammer litt og sover til halv 11 igjen, så jeg får jo litt søvn heldigvis. Blir mye pupp på kvelden, og har ikke begynt med smokk ennå. Prøver å amme oftere på dagen, slik at jeg får opp produksjonen, for har ikke lyst til å begynne å gi noe annet enn morsmelk til han. Han har rett og slett bare snudd døgnet han her, så jeg skal prøve å komme meg mer ut om dagen, slik at sollyset påvirker melatoninproduklsjonen. men, han sover jo i allefall 4 timer i strekk, så jeg er fornøyd jeg, selv om det er litt slitsomt å drive å bysse å amme kl 3 om natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...