Gå til innhold

Hvrdan kjennest maserier ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt 2 netter med skikkelige menssmerter som kommer takvis, alt fra 3min - 10 min i mellom. Har gått over til mensmurringer i løpet av morgentimane og kjenner ingenting igjennom dagen. Er det dette som er maserier? Og er dette tegn på nærtståande fødsel? Har 2 uker til termin...

Blir kjempeglad for å høre deres erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har maserier så kjenner det ut som rier men de blir liksom ikke vondere/kraftigere... de bare varer en 3-4 timer og så forsvinner de gradvis og så er de ikke spesielt regelmessige heller.

Forskjellen på kynnerene og riene mine er at kynnerene strammer magen og kjenner det liksom som ett tak i magen mens riene sitter som ett belte over korsryggen og strammer.. på en måte.

Skrevet

Jeg kjenner de som tak, kortere og mildere enn rier, kjenner de i korsryggen, menssmerter, blir uvel og rød i ansiktet.

Nedpress så jeg kjenner det i lårene, jeg husker under sist fødsel var det smerter og kramper i lårene- helt forferdelig.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to ;o) Kjenner det liksom som takvise smerter både i korsryggen og at det strammer på magen. Ganske kraftige, men føler det ikkje har vore vondt nok eller regelmessig slik at eg kunne ha ringt føden... hehe... er jo redd for å plutselig ta feil da... men merker det vel heilt sikkert viss det er i gang.... hehe.. har uansett 2min til sjukehuset, så blir jo litt rolig av det da!

Men kan man gå sånn lenge før det braker løst...?

Skrevet

Jeg hadde skikkelig modningsrier forrige torsdag og da datt han ned og festa seg, jeg sitter nå her fortsatt.

Varierer vel det og, men det modner vel så har jo noe godt for seg :)

Viktig å få nok hvile fordi kroppen greier ikke å føde om man er helt utslitt.

Skrevet

Åkei... så det også er noe... hehe... min første så er ganske uerfaren. Å kvile ja... bra du sa for eg er egentlig en propell, rastløs og full av energi... kanskje eg skulle prøve å ta det meir med ro i dagane framover. Trudde det var bra å vere i aktivitet og gå tur osv.... men alt med måte sikkert... hehe. Uansett er eg jo blitt mamma om 1mnd og det er heilt utrulig ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...