Gå til innhold

Til dere med bekkenløsning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere kjente at dere hadde det til dere ble sykmeldt? Og hvor vondt hadde dere? (Om det er mulig å beskrive.)

Vet at man skal ta bekkenløsning alvorlig, men føler jo at jeg fungerer i jobb, men vil ikke at det skal bli verre liksom. Hva synes dere? Når jeg går har jeg vondt under rumpeballen som beveger seg nedover og under rumpeballen liksom..ikke så enkelt å beskrive. Dette får meg til å gå litt snodig..ikke hele tiden, men må nesten "slenge" foten i en halvsirkel utover for at det skal bli behagelig. Huff beklager mine beskrivelser. Skønner om ingen forstår, for jeg er utrolig dårlig til å forklare.

Men takk til den som prøver.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Jeg ble sykmldt 50% i juni, grunnet bekkenløsning. Men etter 14 dager i jobb( hver dag, bare halve dager) så hadde det bare forværret seg. Ble dermed sykmldt i 100%. Går nå til fysikals behandling!!

Jeg hadde gått å kjent smerter i skambeinet og bak på bekkenet et par mnd. Men jeg innså heldigvis selv at det ikke nyttet å være i jobb!

Du tjener ingenting på å fortsette å jobbe om du kjenner det så godt allerede.

Noe som også er helt sikkert er at ingen kommer til å takke deg for at du sliter deg ut.

Tenk på deg selv nå, og husk at du skal kunne funger etter fødsel'n også.

Jeg har termin 1.oktober, og har nå gått sykmldt i 4 mnd. Det har til tider vært lange dager, men det får man bare tåle.

Vet ikke om du fikk så mye utav dette, men håper nå det:)

Er du langt på vei?

Skrevet

Heisann..:)

Takker for svar. Nei jeg er bare 15 uker. Jeg vet det er tidlig å kjenne det. Hadde ingen slike plager i mitt forrige svangerskap og har vel derfor litt tungt for å innrømme at jeg plages litt denne gangen.:(

Skal snakke med jordmor og legen min om dette.Vet jo at jeg ikke skal dra dette for langt og at det ikke er noen som takker meg om jeg sliter meg ut, som du sier.

Skrevet

Jeg ble først sykmeldt 100%(2 uker) i uke 23 ca, også fikk jeg 50% i tre uker.. Også ble jeg sykmeldt 100% i to uker til, også 50% igjen.. hehe, mye frem og tilbake, men legen min mente at det ikke var bekkenløsning da.. Etter at jeg bestilte time hos en annen lege og fikk konstatert bekkenløsning ble jeg sykmeldt 100% ut svangerskapet( da var jeg vel i uke 32, tror jeg)..

Jeg har akkurat de samme smertene du beskriver, og du må ta de alvorlig! Jeg ble bare værre og værre mens jeg jobbet, og har heller ikke blitt mye bedre etter at jeg ble sykmeldt, men man får tid til å slappe av og ta ting i det tempoet som passer seg best.. Nå er jeg 37+2 og jeg kjenner smerten nesten hele tiden i den venstre rompeballen og nedover låret, om natten sliter jeg veldig med å snu meg og det er akkurat som bekkenet har låst seg og skal falle av..Hel jævlig egentlig.. ikke meningen å skremme deg, men poenget er at du bør få behandling så fort som mulig og ta det veldig seriøst..

Også beskrev jeg bare smerten min, betyr jo ikke at du får det sånn :)

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...