Sol + spire Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Hvor lang tid tok det fra dere kjente at dere hadde det til dere ble sykmeldt? Og hvor vondt hadde dere? (Om det er mulig å beskrive.) Vet at man skal ta bekkenløsning alvorlig, men føler jo at jeg fungerer i jobb, men vil ikke at det skal bli verre liksom. Hva synes dere? Når jeg går har jeg vondt under rumpeballen som beveger seg nedover og under rumpeballen liksom..ikke så enkelt å beskrive. Dette får meg til å gå litt snodig..ikke hele tiden, men må nesten "slenge" foten i en halvsirkel utover for at det skal bli behagelig. Huff beklager mine beskrivelser. Skønner om ingen forstår, for jeg er utrolig dårlig til å forklare. Men takk til den som prøver.
Mayken Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Snakk med legen din eller jordmor og hør hva de mener. Jeg har begynnende bekkenløsning er 100% sykemeldt, men det er på grunn av hyperemisis (ekstrem svangerskapskvalme) og ikke pga bekkenet. Jeg går til akupunktur pga kvalmen og får også nåler pga bekkenet og det hjelper. Har fått henvisning til fysioterapi av legen, men ikke startet med det ennå siden akupunkturen hjelper. Kan bare komme med noen gode råd. Sov med en pute mellom beina, ikke stå og gå for mye, ikke bære tungt, ikke gå unødig i trapper, gå ut av bilen med samlede bein, ikke sitt med bena i kors (hvis du forstår hva jeg mener) Be legen din om en henvisning til fysio, hvis han skriver bekkenløsning med gangproblemer får du behandlingene gratis. Greit å være føre var, bekkenløsning er absolutt ikke noe godt. God bedring
marioo Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 jeg sniker meg innom en tur fra 3. trimester. bekkenløsning er ikke til å spøke med har jeg funnet ut! jeg jobber i barnehage, på småbarn, og har vært 100% sykmeldt siden uke 24. syntes dette var veldig tidlig, ønsket veldig å fortsette på jobb. men klarte jo ikke løfte barna opp til stellebordet, opp i stolen, opp i senga, slet med å bøye meg under påkledning+++. da satt smertene hovedsaklig i korsryggen og litt etter som hva jeg gjorde strålte det nedover rumpa og oppover mot ryggen og nakken(smertene oppover ryggen var mest musklene som jobbet overtid). et par uker etter jeg sluttet på jobb ble smertene mindre og sjeldnere(ikke helt borte selvfølgelig), og jeg følte jeg kunne tilbake på jobb, men ble rådet til å ikke gjøre det. noe jeg er utrolig glad for nå!!! for da jeg passerte 7 mnd kom de samme smartene tilbake i trippel dose! nedover rumpa og nedover utsiden av lårene, stråler oftere og er vondere enn noen gang. korsryggen er så vond at det er vanskelig å knyte sko, sitte for lenge, stå for lenge+++. oppover ryggen er fremdeles bare muskler som jobber ekstra hardt ettersom bekkenet svikter, men det er det verste når jeg legger meg. da klarer jeg å hvile bekkenet, men ikke disse musklene. (hjelper med en massasje fra sambo eller hvem som helst! hehe...) er nå i uke 34 og er veldig glad for at jeg ble sykmeldt så tidlig og ikke presset kroppen min mer enn det jeg gjorde. tror man får igjen for det senere! dette er nå mine erfaringer. ønsker deg lykke til videre:)
Larviksjenta. nr4? Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 med de 2 andre så har jeg vært sm fra uke 11 og 13. og gått til behandling fra første stund. denne gangen begynte jeg å kjenen det såvidt i uke 11 men ble 50% sykemeldt først nå i uke 20. har ikke startet behandling før nå heller. har aldri hatt så mye vondt, og burde nok ikek jobbet noe som helst nå(men har akkurat begynt i ny jobb, så samvittigheten klikker ikke med fornuften) så ta det alvorlig med en gang, så får du det sååå mye bedre..
Sol + spire Skrevet 7. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2008 Takker for alle gode svar. Jeg skal ta det seriøst og snakke med jordmoren og legen min om det. Har jo ikke lyst til å arbeide meg invalid heller. Så takk alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå