Gå til innhold

Jenteting og gutteting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at enkelte her inne menetr at rosa er jentefarge og blå er guttefarge. Freit nok det...da er vel jenta mi en liten gutt... Hun vil aldri gå med kjoler utenom "fest", hun bruker mest farger som grønt, blått, sort /har også noe rosa og lilla), skal kun gå i adidas skoene sine og helst ha hettejakke på. Hun er 3 år, og jeg har INGEN planer om å presse på henne barbie, disneyprinsesser, bratz osv...Om hun engang blir inyerresert i det er det greit. Hvorfor dolle opp jentene og nekte gutta å leke med barbie, dukker og rosa saker og ting? Jeg kan forstå at et helt antrekk i rosa+ blomstrete rosa støvler blir too much, men det blir det jammen meg på jenter også..=) Ja til litt av hvert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor trykkes det ikke barbie, disneyprinsesser og bratz på "gutte"klær??

Jeg tror ikke HI i dette innlegget som startet diskusjonen refererer til rosa GUTTEKLÆR, men rosa jenteklær på gutter. You see?

Skrevet

Det var nok innlegget mitt du referer til,. Og hvis du leser så ser du at jeg kjøper gjerne dukker og barbie eller rosa tråsykkel til mini.. Helt greit.. Og klærne.. Som jeg også sier i innlegget mitt.. Han har rosa klær han også.. Rosa gutteklær.. Men rosa jenteklær med glitter overalt setter jeg grenser på..

Skrevet

Jeg føler at for jenter så er alt greit, men for gutter er det masse som er "jenteting". De fleste gutteting passer jo for jenter og. Kanskje fordi jeg bare har gutter jeg tenker sånn =P Altså; det jeg mener er vel at folk reagerer sterkere når gutter er jentete, enn at jenter er guttete!

Skrevet

Nå som jeg selv har gutt, merker jeg at det "vanskeligere" å kle han i "jenteklær" enn jeg hadde trodd på forhånd.

Tror også det er lettere å kle jenter i "gutteklær". Mer akseptert, på en måte.

Leker har jeg ikke kommet så langt at jeg har tenkt på enda, men syns det begynner å bli på høy tid at gullet vår får en dukke! Han er 15 mnd :)

Skrevet

tror også det er lettere å kle jenter i gutteklær enn motsatt.. jeg kjøper ofte klær til jenta mi fra gutteavdelingen..men det er ikke typisk gutteklær..mer nøytralt vil jeg si.. men likevel laget til gutter.. feks en overdel med mikke mus på..jenta mi liker godt mikke mus.. men det har jeg ikke sett hos jenter.. da er det minnie mus.. kjøper også joggedresser og nattpysjer som egentlig er til gutter.. men det er fordi det er hun som ønsker dette da.. ho er 3 år..

vil heller ikke presse på verken det ene eller det andre. ho er glad i rosa men like glad i blått.. farger er fint:) hun er også mer glad i biler osv enn dukker.. men det kan jo hende at hun vil leke med dukker når hun blir større:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...