Viktoria :) Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Jeg har vært på 1.sv.kontroll hos legen min, men til uka skal jeg for første gang til jordmor. Er 20 uker på vei og jordmor har satt av en hel klokketime til meg. Hva er det som skjer på kontroll hos jordmor?
Babyønske �� Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 På min første jordmortime, som riktignok var når jeg var 12 uker, ble det tatt prøver av urin, tatt blodprosent og målt blodtrykk. Så var det samtale resten, dvs jeg fikk generell info om svangerskapet. Så fikk jeg høre hjertelyden. Fikk også med meg diverse svangerskapsbøker og skriv. Jeg skal ha 2. jordmortime neste uke, og regner med den timen går ut på omtrent det samme. Jeg er da 25 uker, så regner med at ho da også tar symfysemålet. Fikk også beskjed om å ta med samboeren min:-), så regner med det er for samtale rundt forskjellig i graviditeten. Tanker og følelser f eks.
Viktoria :) Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 Takk for svar! Blir koselig å høre hjertelyden. Lykke til på time med samboer'n!
marioo Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 værtfall husk å ta med urinprøve og fødselskortet ditt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå