iseb Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Har fått et hulrom" ved navelen! Er det noe galt?? Kjenner ekstremt mye liv, så virker jo som den lille har det bra. Er 8 mnd på vei. Har hatt mange kynnere i dag. Det er mye å bekymre seg over gitt. Synes jeg har veldig mye utflod, og er redd for at det er fostervatn jeg lekker. Jeg ringte føden, men fikk bare til svar at jeg skulle ta det med ro... Noen andre som har det likens??
Gjest Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Skjønner ikke helt hva du er bekymret for? Det er jo ikke så lenge igjen til du skal føde så det er jo normalt at livmoren og fødselskanalen forbereder seg. Både med kynnere og slim (økt utflod) Det med hulerom må du forklare nærmere.... Har bebisen snudd eller flyttet på seg? eller synket ned? festet hodet?
iseb Skrevet 6. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2008 Takk, nå berloiget du meg litt:-) Hodet har festet seg såvidt, men babyen er ekstremt aktiv allikevel! Flytter seg fra ene siden av magen til den andre mange ganger i løpet av en dag. Hulrommet ved naveleb kjennes helt tomt ut! Kan liksom stikke fingeren langt inn akkurat der, og slik har det ikke vært før. Men det er vel ikke noe galt. Men blir fort redd ettersom vi har prøvd å bli gravid i nesten 5 år, og har mistet 1 gang. Så håper bare så veldig at dette skal gå bra.
Mage igjen Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Det går helt sikkert bra denne gangen, er jo kommet så langt!!!! Jeg har også fått mye mer utflod nå på slutten, har også tenkt på fostervann, men det kommer ikke hele tiden, som jeg mener at fostervann gjør hvis det først har begynt å lekke.... Tror det er helt vanlig! - og når babyen er så aktiv har den det bare bra. Lett å bli bekymret, skal bli godt å få dem ut!!! Lykke til!!! Og kos deg den siste tiden!!
den fabelaktige milly Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Kan det være at magemusklene har delt seg? Jeg har hatt det slik som du beskriver helt siden uke 16. Hvis jeg strammer magemusklene, har jeg "hulrom" både over og under navlen - helt normalt, ettersom det liksom ikke er noen muskler akkurat der lenger.
smiley88 Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 jeg syns du burde ringe inn å si du er bekymret og spør om de har tid til å ta en liten sjekk, er bedre å sjekke det enn å gå rundt å bekymre seg.
Stolt mor til 4 skjønne gutter Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Det er nok som milly77 sier. Har hatt det i alle mine svangerskap Slapp av og nyt den siste tiden som gravid. Skjønner at det er mye å bekymre seg for, men det går jo stort sett veldig bra Og skulle den lille komme nå så er det ikke farlig i det hele tatt Stor klem.
iseb Skrevet 6. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2008 Ja, kanskje. Jeg bor 10 mil unna sykehuset. Og legevakt i nabokommunen... Sånn er det å bo på bygda i nord norge!! Men det er allikevel bedre å dra og bli sjekket, så slipper man sitte og bekymre seg. Men tror helst det går bra. Kanskje er det magemuskelen ja. Ble slik i dag, plutselig!!
mama73 m/tre søte små Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Skjønner hva du mener! Jeg har også til tider et slags hulrom ved navlen + at jeg har mistet følelsen rundt navlen! Jordmor sa det er fordi at magen strekker seg. Hulrommet er ikke der konstant, så det kommer an på hvordan babyen ligger rett og slett. Selv om jeg er fullgåtte 39 uker imorgen, så har han fortsatt litt plass inni der til å flytte på seg. Tror absolutt ikke du har noe å bekymre deg over!
smiley88 Skrevet 6. september 2008 #10 Skrevet 6. september 2008 da er det kanskje litt værre ja. bor 15 min kjøretur fra sykehuset så litt lettere for meg. men du skrev jo at du kjente bevegelse og slik jeg har forstått det på både leger og jordmødre så er ting som regel i orden hvis du kjenner dagli liv og ikke har noe uvanlige smerter. lykke til hvertfall:)
lana<3 Skrevet 6. september 2008 #11 Skrevet 6. september 2008 har du ikke lagt merke til hullet før nå? Det er ganske vanlig og kommer spesielt fram i graviditeten. Det er hullet navlestrengen gikk gjennom når du lå i din mammas mage. Hullet skal normalt gro innen du er fire år, men hos noen gror det aldri. Vet ikke om jordmor har peiling, men legen din kan sjekke det. Det er grunnen til at mange får navlebrokk under svangerskapet.
iseb Skrevet 7. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. september 2008 Nå er jeg ikke bekymret lengre. Har vært på føden i dag og fått undersøkt. Barnet har det kjempeint, fikk høre at den var spesiellt aktivt:-) Hulrommet var at magemuskelen har delt seg, det var noramlt. Hulrommet har ikke vært der før i går. Jordmor tok CTG, alt i skjønneste orden. Hun trodde det var slimproppen som hadde gått, og at jeg ikke lekker fostervann. Men jeg skulle allikevel følge med det, på grunn av at fostervatnet ikke trengte å lekke hele tiden, men kunne ha opphold 1 dag og så fortsette igjen neste dag. Takk for mange gode svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå