Gå til innhold

Hvilke mennesker ser du opp til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hvilke kvaliteter har de? Hva er grunnen til at ser opp til dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig ikke mange mennesker jeg virkelig ser opp til ,men det finnes 1 mann jeg virkelig ser opp til og det er den sk

"Snåsa Kall`n" Han har vigd omtrent hele sitt liv for å hjelpe andre mennesker, og det har han virkelig gjort. Hvis det finnes en engel i forkledning på jorden må det være ham.

Ellers ser jeg opp til mennesker som virkelig vært på bunn men som klarer å snu det negative til noen positivt og meningsfullt.

Dagfinn Enerly ( fd, fotbalspiller) ,og

Lasse Gustavsson (brannskadd brannmann) er slike personer verdt å se opp til.

Skrevet

De som er så hjemme i seg selv at de klarer å være rause med andre mennesker.

Skrevet

Mammaen min!

Hun er ett fantastisk menneske som det overhode ikke er NOE vondt i.

Sålenge menneskene rundt henne har det bra, så har hun det bra.

Hun har støttet meg gjennom ting mange mødre kunne sviktet sine døtre for.

Hun har hjulpet meg og støttet meg da alle andre har snudd ryggen.

Hun gir meg en god og varm favn om jeg er trist og lei.

Hun har sittet på sengekanten min å bare holdt rundt meg, strøket meg i håret når jeg har vært redd og frustrert. +++

Skrevet

supergyda, det var virkelig godt sagt. Jeg er så enig.

Skrevet

Jeg ser opp til mennesker som gjør livet bedre for andre.. de finns faktisk :) Jeg ser dem hver dag..

Mitt største forbilde er faktisk bestefaren min som var en sånn fyr som gjorde alt for andre og krevde lite tilbake.. av og til litt for lite kanskje.

Når det gjelder Snåsa-kallen. Fy fader for en flott mann! Han minner meg om bestefaren min, bortsett fra de evnene da :) Hadde vært flott å møte ham.. men litt skummelt også for han ser litt vel mye på en måte :)

Skrevet

Alle, fordi jeg bare er1,50.

Men, spøk til side, jeg ser faktisk opp til alle som klarer å skape seg et lykkelig liv, uten å være så avhengige av andre. Jeg ser også opp til de som klarer å la være å dømme andre og tro de er bedre enn dem.

Skrevet

Hehe, han gjør det, men du verden for en mann, jeg har møtt ham og da var han bare skummel, hehe. Men han reddet livet på datteren min og for det har han en egen stjerne i himmelen. Han hadde faktisk sluttet med healingen, men hjalp liten uansett.

Skrevet

Cat68:

har du truffet ham? Og hvordan var han skummel? Hva med at han reddet jenta di? Veldig nysgjerrig på ham

Skrevet

Det er en lang historie, Men første gangen jeg møtte ham var jeg der for å prøve få hjelp med mine hudproblemer. Jeg kom inn til en mann vars atouritet og aura bare fyllte hele rommet. Jeg satte meg foram ham og han såg med dypt i øynene å sa. Du har hatt et tøfft liv og du har grått mye. Han såg meg rett inn i sjelen.............. Han sa at jeg hadde fått mine problemer pga at jeg farget håret mye, Jeg har blitt veldig mye bedre etter den gangen men ikke helt. Men å andre siden farger jeg fortsatt håret fast kanskje ikke så ofte som før. Han sa også en hel del annet som traff meg i hjertet men det er av privat karaktær så det deler jeg ikke.

Ang min yngste datter så var hun meget syk da hun var nyfødt til hun ble 3 mnd gammel. Man lette og lette for å finne ut av problemet men det var vanskelig. En diagnos hun fikk var en sjelden stoffskiftesykdom. den fikk hun fordi man fant et evne i urinen hennes som heter noe så innvekklet som "Mukopolysakkaridose", . Denne diagnosen er ikke noe særlig og ville mest sannsynlig betydd døden for datteren vår. Dette førte oss til en Spesialist på stoffskiftesykdommer på St Olas i Trondheim. Men før den tid fikk vi gjennom felles bekjente kontakt med Snåsa Kall`n og han sa seg villig til å hjelpe jenta vår.

Vi hade telefonisk kontakt med ham to ganger en gang før vi kom til Trondheim og en gang rett etter at vi kommet dit. man tok en kontrollprøve der på urinen hennes fordi spesialisten syntes hun var for pigg for å ha denne sykdommen og hun var ikke slik han forventet hvis hun hatt denne. Poenget her er også at etter første healingen hans ble hun mye piggere og begynte faktisk å spise litt selv uten sonde.

Vel etter mye om og men kom prøven tilbake og da fantes det ikke noe av dette stoffet lenger i hennes urin, men man fant et virus som angrep leveren, noe hun kunne behadles for og bli helt frisk. Dette skjønte ikke heller legen mye av, Altså hvordan et stoff som vært der plutselig ikke var der lenger.

Vel jeg er overbevisst!, jeg er sikker på at Snåsas gode mann hjalp vår datter tilbake til livet. "snufs"

dette var en veldig kortverisjon

Skrevet

Cat 68:

En veldig spesiell opplevelse du har hatt her! Så flott at han kunne hjelpe datteren din!

Det var dette med at han kunne se rett inn i sjelen på folk jeg fikk følelsen av da jeg så en dokumentar om ham. Det blikket har jeg ikke sett på mange.. Også er det nettopp dette at han aldri har krevd penger for sine tjenester..det gjør ham enda mer troverdig.

Håper han får mange år til å leve, han er vel 86 år nå eller noe?

Skrevet

Dei som klarer å fokusere positivt, og som ikkje heng seg opp i kvardagslige minimale problemer. Dei som er takknemlige for det dei har, og som finner måter å jobbe mot det dei vil ha sjølv.

Det er sikkert andre og som eg ser opp til, men det var dette som slo meg no.

Så ser eg faktisk opp til samboeren min, fordi han har jobba så hardt og målbevisst for å komme der han er no idag, og fordi han holdt ut med meg i ein periode då eg ikkje klarte å bakke han opp.

Skrevet

Ja det håper jeg å. Vet du at han har fått kongens hedersmedalje for sin innsats for andre mennesker ,og for sitt engasjemang for utvikklingshemmede :o)

Skrevet

Hvem er denne Snåsa mannen?? Høres interessant ut...

Jeg ser forresten opp til min far, som har jobbet seg opp fra scratch til der han er idag. Ingen snarveier, bare jobbet seg opp og har masse erfaring. Så ser jeg opp til min mormor som har tålt mye, et menneske mer tolmodig og så snill fra roten av hjertet skal du lete lenge etter. Nå har hun fått Alzheimers, og det fortjente hun virkelig ikke...

Skrevet

FuckFace:

Du finner en dokumentar om ham i NRK sine arkiver på nett. Husker ikke helt hva den heter, men du finner det sikkert om du søker på snåsa kallen

Skrevet

Det er flere jeg ser opp til. I hvertfall hvis jeg skal se på mitt nærmiljø. Dette er folk som har gjort ting som å redda liv, eller kommet seg igjennom store kriser, grepet sjanser de har fått på en god måte og tatt gode og rette veivalg i livene sine, eller retta opp store feil de har gjort ved å ta en helomvending.

fra.

Skrevet

Jeg ser svært opp til min svigermor. Hun er et arbeidsjern uten sidestykke. Det er utrolig hva hun kan og hvor effektiv hun er. Itillegg er hun en svært raus og omsorgsfull person som er utrolig flink til å virkelig se hver enkelt og vet å sette pris på våre særegenheter og lyter. Selv har hun MS, men hun lar aldrig dette stå i veien for å gjøre noe godt for andre. Datteren hennes har ME, svigermoren har lymfekreft, svigerinnen har leverkreft, faren har hatt mange hjerteinfark, moren er også syk, ..... Og slik bare fortsetter det. Ingen er flinkere til å stille opp for andre enn henne. Selv jobber hun i psykriatrien og tar seg av folk med ulike lidelser hele dagen. Har hun en ledig ettermiddag, helg, ... så tar hungjerne et eller flere av barnebarna på overnatting, på tivoli, bowling, .....

Hun er et utrolig vakkert menneske!

Skrevet

De fleste mennesker har noe jeg ser opp til. Alle har jo en eller annen egenskap som er beundringsverdig.

Jeg ser opp til vennene mine på forskjellige måter.

Ser opp til de som jobber med utviklingshemmede og eldre.

Ser opp til de som har gjort en innsats for å hjelpe de svake i samfunnet.

Og ikke minst ser jeg opp til de legene og sykepleierne som reddet den lille jenta mi sånn at jeg nå har ei fin jente på 11 mnd.

Skrevet

De som av egnen uselviskhet drar ut i verden og hjelper barn/fok som trenger det...Ikke for å misjonere, spre sin tro og spare til et bedre liv "etterpå",- men de som drar ut og hjelper andre fordi det "er det rette"..... Om de vier hele sitt liv eller deler av det, spiller ingen rolle..

Også ser jeg opp til de som er i stand til å lage en hyggelig atmosfære rundt seg samme hvor de er og hvem de er sammen med.....

Også ser jeg opp til "løvetannbarna",- de som tross alle vanskeligheter i livet ender opp med " et normalt liv", kommer seg inn i samfunnet igjen og lever uten nag eller bitterhet......Det er stort gjort.....,

Skrevet

Jeg ser opp til mennesker som er snille og gode,som ser utfordringer istedenfor problemer, som hjelper andre og gir mye av seg selv. Slike mennesker får meg til å smile og ønske jeg var like snill og god som de.

Skrevet

Sånne mennesker som uansett hva som skjer holder humøret oppe og er snille og ikke dømmende overfor andre.

Jeg er både spetisk og kritisk til mange type mennesker, og jobber med meg selv på det punktet.

Men de menneskene som møter ALLE mennesker med et smil og et vennlig ord. De setter jeg pris på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...