Førstegangsmamma!! :) Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Skal fly innenlands, og er da 24 uker på vei... er det risiko??
Maya_1 Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Skulle ikke tro det, siden de fleste flyselskaper tillater en å fly inntil 4-6 uker før termin. Dette er nok mest for at de ikke ønsker fødsel som skal starte ombord.. 24 uker burde være helt fint, og det er begrenset hvor lang tur det kan være innenlands her
birrisj05.02.09 Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Det er vel de 4-5 siste ukene før termin man ikke skal fly. Og er sikkert mest fordi de ikke vil ha fødsel på fly Så lenge turen ikke tar et halvt døgn så skal du bare reise!
marsbarn fra Østfold Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Hei, jeg har en jobb hvor det innebærer mye reising. Det er ike farlig å fly, jeg har forhørt meg med både lege og jordmor. (Tatt i betraktning av at du har et normalt svangerskap, hvis ikke ville jeg kontaktet lege på forhånd!)Iløpet av den neste måneden skal jeg ut på 5 reiser, hvorav 3 er lengre flyreiser til utlandet. Kjøp deg støttestrømper og drikk masse vann! Men jeg kommer også til å ta en sjekk hos legen før de lengste reisene slik at jeg vet alt er i orden med blodtrykk osv. God tur;)
roblin Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Jeg har flydd 2 ganger og er i uke 17. Det eneste legen ba meg om var å bruke søttestrømper og være i bevegelse i 15 min pr time. Men jeg var også litt skeptisk til å fly i svanerskapet, men det var unødvendig beskymringer...:-)
ÅNA Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Skal fly når det er litt under 2mnd igjen til termin. Flytid rett under 4t. Flyr med Norwegian. Ok så lenge eg har legeerklæring på at det er ok. Dette får eg på neste kontroll hos jordmor. Skal bruka støttestrømper og drikka masse vatn, samt gjera masse øvelsar med beina og gå litt rundt. Reknar med det går kjempefint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå