lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Slapp lillemor (snart 3 år) utav synet i 2 minutter i ettermiddag. Plutselig hører jeg "jeg har klippa håret". Og der hadde hun klipt hele panneluggen bort. Hun har langt fint hår, og kortklippt lugg. Nå er den da enda mer kortklippt, langt oppi panna... Samboers datter gjorde det samme da hun var hos oss da hun var ca 4 år. Klippte ikke så mye som lillemor har gjort da, men det ble bra med kjeft fra hennes mor alikevel, og jeg minnes at guttungen også har gjort det i 3-4 års alderen, men det vises jo ikke i samme grad på gutter. Er dette noe alle unger gjør?
NoDoubt Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Veldig mange som gjør det ja, men ikke alle. I min frisør karriere så måte jeg titt og ofte ordne opp i sånt. Det kan somregel ordnes så det ser noelunde ok ut. Men har de klipt helt ned i hodebunnen så er det vanskeligere så sant de ikke er gutter. da er det bare å finne maskinen.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2008 Hun har klipt ganske langt nedi, ja. Gidder ikke gjøre noe med det, det får bare vokse ut, ser faktisk ikke så ille ut heller, bare sånn veldig kort lugg. x en til samboern snakka om at hun skulle få sveist på hår til dattra når hun hadde klippet, og vi skulle måtte betale. Hørte aldri noe mer om det. Tror i grunnen ikke en frisør ville gjort det heller om hun hadde prøvd.
NoDoubt Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Blir litt spesielt å sveise på ja. Så lenge det bare er luggen så har dere vært heldige;-)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2008 Kan jo se det på den positive måten, jeg trenger jo ikke stusse luggen på henne på en stund i hvertfall.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2008 Ble forresten litt stilig, kan jo hende hun har innført en ny trend blant 2-3 åringer... Håper bare ikke jeg får skylda når alle jentene i barnehagen hennes plutselig har klippet av seg luggen;)
Tokatter_USA Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Nei, vi visste da bedre enn det. Ikke fikk vi lov til å klippe småsøsknene våre heller. Men ingen hadde nevnt noe om at vi ikke fikk klippe HVERANDRES småsøsken, så det gjorde da min bestevenninne og jeg. Hennes lillebror fikk en fin ny sveis av meg, og hun pyntet på min lillesøster. Barn finner alltid løsninger.....
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Vi var vel ikke 3-4 år da, men jeg klippet dukker, barbiedukker, bamser, meg selv osv. Storesøster klippet seg i magen første gang hun var hjemme med pappan når jeg var på jobb etter at lillebror var født. Hun har arr enda og det er snart 1 år siden.. Jeg har klippet luggen til storesøster selv hele tiden og hun synes det er greit men kjedelig. Pappan liker det ikke for jenta skal ha langt hår (gjør ikke noe om hun ikke ser noe for bare hår i øynene) Tror ikke hun vil klippe seg heller for jeg sier at hvis hun ikke kan greie seg må vi klippe av alt håret. Lillebror klippa jeg luggen på igår for første gang. Det ser litt rart ut i en uke eller noe. He he =)
1prinsesse+1i magen Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Lillemor maste på lugg i lange stunder, så en uke før treårs dagen sin tok hu saken(ellers saksen) i egne hender. Det tok ikke lange tida, jeg rakk ikke å reagere engang, så hadde hun verdens korteste lugg. Hun så ikke ut, men var veldig fornøyd selv og det lyste av hele jenta for nå hadde hun endelig lugg som hu ønska seg. Huff : )
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. september 2008 De skal forresten ta bilder i barnehagen på torsdag. Passer jo fint at hun er nyklippt da hehe...
konvall Skrevet 8. september 2008 #12 Skrevet 8. september 2008 Jeg har tre barn, og er veldig glad for at ingen av dem har klippet håret sitt selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå