Ronja&Odin Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 jeg driver og skal slutte med amminga... dattera mi er 8 mnd og jeg føler det ikke lenger er naturlig for meg... men greia er at jeg sliter litt... planen var og kutte litt og litt ned, men akk det sprenger... så har tenkt og bite i det sure eplet og bare kutte ut helt nå.... auuu det sprenger:( dere som har slutta og amme, hvor lenge kommer det til og sprenge hvis jeg slutter helt?? pliiiiiiiiis svar meg??????????????
Gjest Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Jeg ville vel bare fortsatt å amme (he he), men du bør nok håndmelke vekk det verste trykket for å unngå brystbetennelse. Stå under en varm dusj og håndmelk.
Gjest Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Det du må gjøre når du får spreng er å håndmelke ut akkurat nok til å stoppe melkesprengen. Men ikke tøm brystet, da sendes det bare signaler om å produsere mer. Dersom du bare "tar trykket" så vil melka være så godt som borte i løpet av en ukes tid. (Det vil kunne komme en dråpe når du klemmer på brystvorten i månedsvis, men det vil du ikke merke noe til sånn til daglig). Du må ikke bli gående med den sprengen du har nå, for da står du i fare for å få brystbetennelse, og det har du lyst til å styre unna ;-) Du kan lese mer om avvenning inne på www.ammehjelpen.no Lykke til!
Ronja&Odin Skrevet 6. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2008 ja det var ikke så dumt... jeg har lagt hu inntil puppen på det værste hittil jeg da... men produserer ikke noe mer fordi jeg håndpumper???
Ronja&Odin Skrevet 6. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2008 ok tusen tusen takk for svar=))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå