Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Hvis folk snakker sant om lønningene sine her inne, så tviler jeg sterkt på at mange hadde klart det. Om om hadde klart det.. Syns du faktisk at det er en fet lønnng? Tror mange regenr med kontantstøtten når de regner med støtte som aleneforeldre får. Men denne støtten får da andre også. I tillegg så miste rman jo denne om barnet begynner i bhg. Å aleneforeldre må som regel ha barnet i bhg. Skjønner virkelig ikke hva denne pengestøtten er å være misunnelig på.. Jeg er virkelig glad for de pengene jeg får nå, å kunne aldri tenkt meg å klage på det jeg får.. Men vi har det da for søren ikke FETT!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Jeg jobber som sagt i barnehage, 100 %, og har da utbetalt 12000. Så ja, jeg greier meg på det. Barnet mitt har det greit, får mat på bordet hver dag. Men skulle gjerne tjent nok til å ta opp huslån. Likevel beholder jeg jobben fordi jeg trives så godt i den. Selv om jeg kunne vært hjemme med ham, og tjent like mye, samt sluppet utgifter på barnehage.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Jeg har store problemer med å tro deg. HAr jobbet som barnehageassistent 100% selv, og jeg fikk utbetalt mer enn deg (og dette er 6 år siden). Hvis du i tillegg er alenemor skal du skattes i klasse to, du mottar bidrag og dobbel barnetrygd. Hvis du mener du har en inntekt tilsammen på 12.000 i mnd betyr det at du kun har utbetalt ca 9500 kr i mnd for fulltidsjobb (og da er barnebidraget ditt beskjedent i mitt regnestykke).
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 He he. Bare lån og husleie er på 11.000 i måneden, 13.000 hvis vi tar med studielånet. Så svaret mitt er NEI, jeg hadde ikke hatt nubbsjangs. Må nok ha minst det dobbelte.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Jeg forstå det som at du er alenemor på innlegget ditt? Da har du vel litt mer enn 12000? Du får vel dobbel barnetrygd og barnebidrag (hvor minstesatsen vel er 1000 kr.?) og evt. småbarnstillegget.. Å er du ikke alene så har du jo en annen å dele utgiftene med. Dette innlegget var myntet på de som tror det er så fett å være aleneforelder. Men takk for svar! =)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Vi levde på mellom 12 og 14 000 utbet mnd, inkl. barnetrygd - og da hadde vi ikke ks. i 1 år, så fikk vi ks. også, da ble det jo litt mer. Hadde så den 12-14000 + ks hver måned i 1 år til, familie på 4 da. Vi hadde ikke god råd, var akkurat så det holdt, men følte ikke at vi levde fra måned til måned. Forskjellen på slik vi hadde det, og slik aleneforeldre har det, var at vi hadde full mulighet til å jobbe mer, tjene mer, fordele barnepassen mellom oss mens den andre jobbet - den muligheten har jo som oftest ikke aleneforeldre. Vi prioriterte altså familien, og jobbet så lite som mulig en periode - hadde det kjempeflott sammen ihvertfall (selv om økonomien ble litt stram!) Dersom noen synes det er fett å leve på os og dobbel barnetrygd står de fritt til å bryte opp forholdet og flytte for segselv =P Misunner dere minstepensjonister også? - det er jo gjerne eldre som ikke har jobbet og tjent så mye gjennom livet det, dere synes kanskje at de lever fett de og? Jeg har fortsatt til gode å se en tråd her inne hvor noen snakker nedsettende om pensjonerte stortingspolitikere som jukser med pensjonen! Dersom mannen i gata tjener for mye mens han mottar pensjon blir det betegnet som svindel, vedkommende kan bli bøtelagt eller i verste fall fengslet - men hva tror dere skjer med bondevik og co? Dere som har så mye imot aleneforeldre med os og dobbel barnetrygd kan jo la være å motta dette dersom dere noen gang blir aleneforeldre selv.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Jeg glemte barnetrygden og det da... Så det blir jo litt høyere sammenlagt.
winneboo Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 Akkurat NÅ hadde jeg ikke greid meg på det i mnd, siden husleia mi er på 13 000, å så kommer alt annent i tillegg. Men første året som alenemor hadde jeg kun 12 000 i mnd men da husleie på 5000 så da gikk det jo rundt. Sparte også en del penger den tiden som har kommet til stor nytte i disse dager.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Ja, jeg har mindre enn det utbetalt også...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #10 Skrevet 6. september 2008 Nei, jeg hadde ikke klart det, det er jo det samme jeg betaler på renter og lån i mnd. Er ALENEMOR jeg også til 2, men får utbetalt 34.000,- syns det er tøfft nok. (ikke stønader dere alenemor-missunnere - Jeg jobber) Ære være og all beundring til dere alenemødre som klarer dere på så lite, men samtidig er så fornuftige at dere velger å ta en utdannelse, det er tøfft gjort !!!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #11 Skrevet 6. september 2008 Bor man billig er det jo ikke noe problem å klare seg med 13500,-+ Jeg har utbetalt 1000 kr. mer, og har husleie/lån på 10 000,-, men greier meg supert. Så om jeg hadde bodd et sted hvor jeg kunne ha leid en hel leilighet til kun 5-6000, hadde jeg nok vært temmelig velholden :-) Men siden jeg trives så godt her i byen, så...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #12 Skrevet 6. september 2008 Hadde ikke dekket huslånet vårt engang. Men hadde nok greid det, hadde vi leid billigere. Må man , så må man. Og nei, jeg tror ikke det er så greit å være aleneforeldre og kun leve på støtten.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #13 Skrevet 6. september 2008 Jeg har levd på 6000 kr utbetalt i mnd. Hadde faste utgifter (husleie, tlf, strøm ol.) på ca 3000, og hadde 3000 igjen til mat og annet. Gikk da på et vis... Men hadde ikke barn eller bil eller noe da... Nå kunne jeg ikke levd med under 15 000 utbetalt i mnd. Men det er fordi jeg har pådratt meg større kostnader... Det er jo snakk om prioritering. Hvis man prioriterer kan man overleve på ganske lite penger da...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #14 Skrevet 6. september 2008 Ja det hadde jeg, hvis jeg ikke hadde en mann og hus. Da jeg leide leilighet hadde jeg gåavstand til bhg. og jobb, så hadde klart meg veldig veldig bra på 13500 i mnd. med kun meg selv og en unge å forsørge.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #15 Skrevet 7. september 2008 Jeg er alenemor og jobber full tid. Når alle utgifter er betalt sitter jeg igjen med 18 000. 1 barn.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #16 Skrevet 7. september 2008 mer misunnelig på sistr alenemor her. Vi er to med høyere utdanning, uten bil og uten barn andre steder enn i magen. tror ikke vi noen gang har hatt 18000 igjen. Vi har utbetalt 17-18000 hver ca.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #17 Skrevet 7. september 2008 Det er akkurat det jeg tjener nå så klarer meg ganske så bra med det, men jeg er ikke alene. Hadde jeg tjent dette alene hadde jeg hvertfall måtte flytte til noe mye mindre og mere usentralt. Men hadde nok klart meg ja, men hadde vært veeeldig tøft. Så nei misunner dere IKKE. Men lønningen i seg selv, synes jeg er ok...men som aleneforsørger så er det litt knapt ja.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #18 Skrevet 7. september 2008 jeg har 13500 etter skatt hver mnd. er ikke utdannet, har jobbet i butikk ett år. men jeg er ikke alene med barnet, så har jo pappans inntekt også. Vet ikke om vi hadde greid oss på bare min lønn, men det regner jeg med. da hadde vi jo bodd mindre, og hatt mindre utgifter også.
Regnbuens barn™ . Skrevet 7. september 2008 #19 Skrevet 7. september 2008 Nei, det hadde jeg ikke klart meg på så lenge jeg hadde eid egen bolig og bil. Uten utgifter på det så skulle det gått fint..
Gjest Skrevet 7. september 2008 #20 Skrevet 7. september 2008 Nei, det er den summen vi betaler i lån nå pr mnd ;-) Vi bruker ca 35 000 kr pr mnd i snitt til faste og variable utgifter... Jeg skjønner heller ikke at noen er missunnelig på dem som får pengestøtte, jeg har vokst opp med en alenemor og vet hvor trang økonomien kan bli, så det er ikke noe å missunne akkurat. Synes mamma gjorde en strålende jobb da, bare så det er sagt! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå