Gå til innhold

Noen som har rotfylt ei tann her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som nesten aldri har hull i tennene må nå rotfylle :-(

Er det så ille som alle skal ha det til? Kjenner jeg gruer meg, ja. Tannlegeskrekk i tillegg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har rotfylt hele forttanna fordi den var "død". Er jo ikke noe behagelig, og tannlegen påstod at tanna var død så jeg fikk ikke noe bedøvelse (noe jeg ellers alltid må ha :P), men jeg kjente det når han traff en nerve. Men jeg synes ikke det var SÅ ille! Begynner å bli en stund siden nå, men jeg har ikke fått noe varig men av det. Tenker ikke på det med skrekk og gru ;)

Skrevet

Jeg har gjort det 2ganger.. Første gang fikk jeg bedøvelse og det gikk kjempe fint. Kjente ingenting å det var ikke ille i det hele tatt.

Men andre gangen derimot var jeg på ferie i Kroatia og måtte ha rotfylling. Det var et HELVETE, han nektet og gi meg bedøvelse å jeg lå og vrei meg i stolen og holdt på og begynne og grine. Godt vi bor i Norge:p

Går så bra skal du se, er ikke no ille i det hele tatt.

Skrevet

Det var vondt etterpå, for tannlegen rakk ikke ta alt med en gang.

Det var ikke så ille å sitte der, ikke når tannen var "ferdig" heller.

Tannlegen min er veldig snill da. :)

Skrevet

Puster liiitt lettet ut.

Skal dit på mandag, og da skal jeg sitte i stolen i 2 timer!!! Det syns jeg var lenge. Hvordan skal jeg klare å lukke munnen når jeg har sittet og gapt i to timer da? Har vel låst jeg fast den da...

Også jeg som er så anspent når jeg er hos tannlegen. Kommer vel ikke til å klare å stå på beina etterpå jeg da. Helt utslitt etter 10 min, jeg :-s

Skrevet

Uff, føler med deg! Jeg er alltid kjemperedd før jeg skal til tannlegen, selv om jeg vet at det går bra!

Jeg har rotfylt en tann, og måtte gjøre det i flere omganger siden tannlegen ikke fant alle nervene!

Det var virkelig helt greit! :)

Her er det snakk om å pøse på med bedøvelse, da, så jeg kjente ingenting!

Litt øm i kjeften etterpå, men ikke vondt!

Si fra at du er redd, så tar h*n nok mer hensyn.

Lykke til! :)

Skrevet

Har rotfylt ei fortann uten bedøvelse, og har tannlegeskrekk i dag p.ga det.

Trodde seriøst jeg skulle besvime, og jeg tåler en del smerte.

Skrevet

Blir nok og pøse på med bedøvelse her.

Skrevet

Jeg er ikke så veldig fan av tannleger sånn egentlig, men det som virkelig gjorde vondt med den rotfyllinga, det var regninga som kom... Skrekk og gru!!

Skrevet

Jeg måtte rotfylle for en mnd siden.. jeg må desverre si jeg syns det var helt j*****.. Måtte ha 5 sprøyter bedøvelse, og det stoppet ikke å være vondt før han hadde borret seg ned til nerven og kunne sette bedøvelsen rett i den. Men det var så vondt for jeg hadde en voldsom betennelse nedi der, er ikke sikkert det er så vondt om ikke. Skal dit å "bygge" opp igjen tannen neste uke, og så må jeg trekke tre-..TRE visdomsjeksler snarest.. *grøss* må si jeg gruer meg til det ja..

Huff nå var jeg sikkert teit som skreiv at jeg syns det var vondt..

Skrevet

Jeg har rotfylt tre fortenner. Disse har jeg hatt betennelse i på forhånd, og sinnsyk tannverk. Men da var det bare en befrielse å komme til tannlegen, slik at han fikk hull bak på tanna slik at verken kunne renne ut, og sprenginga ble borte. Tennene jeg har rotfylt har vært bortimot døde, og jeg har ikke kjent noen smerter under rotfyllingen, og har derfor ikke brukt bedøvelse. Så det trenger ikke å være ille bestandig :)

Skrevet

jeg rotfylte 2 på en gang, med bedøvelse.

kjente ingenting, ei heller etterpå.

Satt i stolen i 4 timer, trakk et par visdomstenner i tillegg da.. :)

Skrevet

rotfyllt to, og stolen var våt av svette etterpå. heller fødsel enn rotfylling!!!!!!!!!!!!! verste jeg gjør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...