Gå til innhold

Rubella antistoff påvist.. hva betyr d?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i tråden for oss med rolig baby, at dem med antistoffene påvist burde være ekstra oppmerksomme? mot hva da????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.. nå fant jeg ut at d betyr man er immun mot røde hunder:)

har sikkert lest feil i tråden jeg da??

Skrevet

Ja, rh neg- antistoffer har m blodtypen til mor og barn å gjøre, og ikke noe m røde hunder å gjøre=)

Skrevet

OK???

Nå henger jeg IKKE med...

men, jeg er rh-positiv og har rubella antistoffer påvist.. hva har d å si for meg???:S

Skrevet

du HAR hatt rubella (røde hunder) og da er du sikker på ikke bli syk under svangerskapet og skade babyen.

og du er rh-positiv, da blir du fulgt bedre opp, ekstra blodprøve for å se at kroppen din ikke lager antistoffer mot babyens blod da babyen kan bli rh-negativ. det er mer vesentlig i svangerskap nr to mener jeg og huske.

(arrester meg om jeg har blandet rh-neg og pos nå, men mener da å huske at dette ble rett)

Skrevet

th positiv er en blodtype (den vanlige som ikke byr på problemer) og at du har antistoffer for rubella betyr at du er vaksinert mot røde hunder ;)

Skrevet

Det betyr at du er som flertallet av oss: vaksinert mot eller gjennomgått røde hunder og rhesus positiv. Ikke noe å engste seg for, med andre ord.

:-)

Skrevet

Du forveksler rh-neg og rh-pos, Mokikk.

Skrevet

Rhd positiv er ikke akkurat en blodtype da,men er man positiv blir man ikke fulgt opp,det er den typen som ikke byr på noen problemer ;)

Skrevet

aaaright=)

nei jeg haadde begynt å lure om jeg skulle bekymre mg pga blodtypen, for jeg har ikke fått noen spesiell ekstra oppfølging liksom, og er jo snart fødeklar:p

men takk for svar damer=)

Skrevet

Mokikk, ja det er motsatt;-) Det er mødre med rehsus negativt blod som blir fulgt opp ekstra. Og Babygullz, rubella antistoff påvist har man enten når man har hatt røde hunder, eller er vaksinert for det. Altså har du ingenting å bekymre deg for ift blodtype eller røde hunder;-)

Skrevet

aha :) men jeg VAR inne på rett spor vanskelig og skille pos og neg fra hverandre hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...