babygullz <3 vilde Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Leste i tråden for oss med rolig baby, at dem med antistoffene påvist burde være ekstra oppmerksomme? mot hva da????
babygullz <3 vilde Skrevet 6. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 6. september 2008 hm.. nå fant jeg ut at d betyr man er immun mot røde hunder:) har sikkert lest feil i tråden jeg da??
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Ja, rh neg- antistoffer har m blodtypen til mor og barn å gjøre, og ikke noe m røde hunder å gjøre=)
babygullz <3 vilde Skrevet 6. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2008 OK??? Nå henger jeg IKKE med... men, jeg er rh-positiv og har rubella antistoffer påvist.. hva har d å si for meg???:S
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 du HAR hatt rubella (røde hunder) og da er du sikker på ikke bli syk under svangerskapet og skade babyen. og du er rh-positiv, da blir du fulgt bedre opp, ekstra blodprøve for å se at kroppen din ikke lager antistoffer mot babyens blod da babyen kan bli rh-negativ. det er mer vesentlig i svangerskap nr to mener jeg og huske. (arrester meg om jeg har blandet rh-neg og pos nå, men mener da å huske at dette ble rett)
LadyBlackJack Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 th positiv er en blodtype (den vanlige som ikke byr på problemer) og at du har antistoffer for rubella betyr at du er vaksinert mot røde hunder
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Det betyr at du er som flertallet av oss: vaksinert mot eller gjennomgått røde hunder og rhesus positiv. Ikke noe å engste seg for, med andre ord. :-)
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 Du forveksler rh-neg og rh-pos, Mokikk.
LadyBlackJack Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Rhd positiv er ikke akkurat en blodtype da,men er man positiv blir man ikke fulgt opp,det er den typen som ikke byr på noen problemer
babygullz <3 vilde Skrevet 6. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. september 2008 aaaright=) nei jeg haadde begynt å lure om jeg skulle bekymre mg pga blodtypen, for jeg har ikke fått noen spesiell ekstra oppfølging liksom, og er jo snart fødeklar:p men takk for svar damer=)
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 6. september 2008 #11 Skrevet 6. september 2008 Mokikk, ja det er motsatt;-) Det er mødre med rehsus negativt blod som blir fulgt opp ekstra. Og Babygullz, rubella antistoff påvist har man enten når man har hatt røde hunder, eller er vaksinert for det. Altså har du ingenting å bekymre deg for ift blodtype eller røde hunder;-)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 6. september 2008 #12 Skrevet 6. september 2008 aha men jeg VAR inne på rett spor vanskelig og skille pos og neg fra hverandre hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå