Gå til innhold

Har jeg en "alvorlig" nakkeskade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert ikke noen leger her inne nå, mne dere jenter har jo opplevd så mye rart, så jeg prøver meg:

Jeg velta på sykkel på tirsdag (type bilist som ikke skjønte at han hadde vikeplikt for meg, så jeg bråbremsa og velta på glatt asfalt) Slo meg litt her og der, men tirsdag kveld fikk jeg veldig vondt i nakken. Onsdag fikk jeg voltaren hos legen, med beskjed om at hvis det ikke var bedre om noen dager måtte jeg komme tilbake. Jeg har tenkt at jeg bare strakk en muskel og at dette vil gi seg. Men det blir liksom bare verre og verre,- jeg strammer musklene i nakken slik at det blir vondt langt ut i skuldre og armer. Ryggen kjennes som en diger planke, og jeg er stiv som en stokk. Er det da på tide å kontakte legen igjen, hva kan evt gjøres tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil gi deg en helt annen type råd - har du navnet på bilisten?

Uansett ville jeg politianmelt saken, tilfelle rottefelle det får langvarige konsekvenser og det blir en forsikringssak.

Har en familievenn som ble påkjørt bakfra (i bil begge to),

bilisten stakk av, ble aldri tatt, vennen min politianmelte det, men tok ikke kopi av anmeldelsen. Senere kom det nakkeskader som følge av ulykken, mye fram og tilbake til ulike leger, når han trengte anmeldelsen hadde politiet makulert den. Nå går det dessverre mot uføretrygd.

Nå skremte jeg deg sikkert, men det kan være lurt å være før var.

Og ta en tur på legevakten.

Skrevet

Be dem ta MRI av nakken din så fort som mulig. Du kan ha fått skiveutglidning.

Skrevet

Bilisten kjørte typisk uten å gi fra seg da han så jeg reiste meg. Mange vitner som så det, men du vet hvor flaut det er å ramle sånn,- så jeg bare sykla vekk så fort jeg kunne.

(Og som den svorne Americas Funniest HomeVideos-seeren jeg er; det er jo ikke mulig at dette fallet utløser noe alvorlig? Der slår jo alle seg hele tiden, og jeg hører ikke om nakkeskader der...?)

Men jeg bør kanskje sjekke det opp med legevakta, ja. Takk uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...