Gå til innhold

Hva kaller barna deres besteforeldrene sine for??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker mormor, morfar, farmor og farfar. Synes det er enkelt og greit, så vet alle hvem som er hvem siden det sier seg selv i ordet. Selv om det også blir litt forvirring da mine foreldre og svigerforeldre har både sønner og døtre slik at de blir både mormor og farmor.. Men det går seg til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har bestemor og bestefar her og bestemor og bestefar der og bestemor og bestefar der, siden de har forskjellig pappa.

Skrevet

Her er det mormor (mannen hennes er bestefar) og morfar, og farmor og farfar. Og vi er faktisk så "heldige" at jeg bare har 1 søster og sambo har bare 2 brødre. Så det er ikke noe forvirring =)

Skrevet

Her er det bæssmor og bæssfar,( med stedsnavn etter) når de omtales (så blir den ingen forvirring). Når de tiltales er det selvfølgelig bare bæssmor eller bæssfar. Besteforeldrenes ønske at det ble slik. Ingen av bestemødrene følte at de var mormor/farmor (Ikke vanlig der de kom fra)

Skrevet

bestemor og bestefar (mine foreldre)

mimmi og farfar (mannens foreldre)

Skrevet

Snuppa sier bestemor og bestefar til mine foreldre. De fikk selv velge hva de ville bli kalt. Så sier hun farmor og farfar i himmelen til gubben sine foreldre. Farmor har en venn, som hun har vært sammen med lenge ca 10 år), han sier hun nå tilslutt bare navnet til. Hun prøvde å kalle han farfar+navnet, men da fikk farmor sponk å fortalte at det skulle han ikke hete, han skulle bare hete navnet sitt..* litt oppgitt over farmor* Snuppa kalte han farfar+navnet ofte, vi sa ikke noe, men farmor rettet henne hver gang.

Skrevet

Bestemor og bestefar på ....

bestemor og bestefar i.... og

bestemor og bestefar på....

Enkelt og greit, spesielt siden "mormor og morfar" ikke er sammen og har nye partnere.

Skrevet

Go`mo og Go`fa

Daddabo og daddamma

Skrevet

bæssmor og bæssfar (mine foreldre)

mimmi og farfar (svigers)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...