Gå til innhold

Sier barna deres mamma og pappa eller mor og far??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sies det mamma og far. Og vet om to andre familier som også gjør det.

Selv sier både jeg og mannen min mor og far til våre foreldre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sier de i utgangspunktet mor og far, men vesla har begynt å si mamma og pappa, for hun synes det høres bedre ut.. de er fosterbarn, men har ingen kontakt med biologiske foreldre.

Skrevet

Mamma og pappa sier de. Både jeg og samboern kaller våre foreldre for mamma og pappa.

Skrevet

Jøss, første gang jeg ikke er den eneste som svarer mor og far.

Vi er mor og far. Våre foreldre er og mor og far.

Skrevet

Ja det var mor og far i utgangspunktet her også. Men så begynte eldstemannen og si mamma siden alle andre han kjente gjorde det. Men holdt igjen på far. De to andre familien vi kjenner som gjør det går vi veldig mye med, så nå har det blitt sånn vane at nå har det bare blitt slik.Yngste husker nok ikke at hun en gang har kalt meg for mor..

Skrevet

Storesøster sier mamma og far (noen ganger pappa når hun er sur)

Lillebror sier ingenting enda.

Vi sier mor og far til våre foreldre.

Det begynte med mor og far, men ble mamma så fort storesøster begynte i bhg =) Synes mamma er litt koselig jeg.

Skrevet

Mamma og pappa opprinnelig,men naa sier minsten mummy og daddy.

Skrevet

mamma og pappa:) Det høres bare dumt ut med mor og far på nordlening, så jeg sier det selv, og samboern sier også mamma og pappa eller navnene faktisk. Skal sis at de ikke alltid har vært like nære, så det er kanskje derfor....

Skrevet

hmmmm.... trodde ingen brukte mor og far lenger jeg... det er jo sånn der gamle greier, som bare den "eldre" generasjonen brukte på sine foreldre...hehe:)

For i gamle dager sa jo de minste mamma og pappa( dette kommer jo naturlig fra et barns munn), og når de ble eldre ble de opplært til å si mor og far, fordi det hørtes bedre ut:))

Alt hva jeg ikke vet...hehe:P

Skrevet

Snuppa på drøye 4 år sier mamma og pappa, nå i det siste har hun begynt å kalle oss ved navn. Kan ikke si jeg liker at hun sier Bente til meg... Jeg er MAMMA...*ler*

Skrevet

Barna våre kaller oss Mamma og Pappa :)

Her hvor vi bor, kaller de fleste barna foreldrene for Mamma og Pappa. Mor of Far er skikkelig formelt her.

Skrevet

Lillemor kaller noenganger pappaen ved navn, men det er fordi eldstemann gjør det. De har ikke samme pappa. Hun vet knapt hva jeg heter, har dobbeltnavn, og hun pleier å snu på de hvis noen spør henne hva jeg heter.

Skrevet

Her er det mor og far. Mamma og pappa er sutre-språk som poden prøvde seg på en periode, men uten respons. Mamma og pappa var by-språk da jeg var liten, så derfor er mor og far mest naturlig her hvor vi bor.

Skrevet

Jeg tror det kommer an på hvor man bor, jeg har familie i Stavanger og husker alle søskenbarna mine sa mor og far til foreldrene, mens vi på østlandet sa mamma og pappa ;) aldri hørt noen som bor her i nærheten si mor og far

Skrevet

lillemann sier mamma og pappa

Jeg sier mamma og pappa

mannen sier modern og fadern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...