Gå til innhold

Koke vannet!?!


Scazzy (3 gutter på 2,5 år)

Anbefalte innlegg

Jeg spurte helsesøster om når jeg kunne slutte å koke vannet til babyen. Beskjeden var at sykehusene IKKE engang koker vannet til babyene. Noen flere som har hørt dette? Med forrige gutten min fikk jeg beskjed rundt 5-6 mnd at jeg kunne slutte å koke. Men ikke koke i det hele tatt?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke kunnskap om praksis på sykehus, men helsesøster sa på barselgruppe da mini var to mnd at vi ikke trengte å koke noe vann, bare å gi lunkent vant fra springen. Når det er sagt så har jeg kokt det hele tiden, da jeg synes vannet vårt både lukter og smaker vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at hun sa dere kunne bruke lunket vann fra springen... Det skal jo vi voksne ikke engang bruke. Kaldt vann til matlaging har jeg hørt i årevis. Det er kobber i det lunkne/varme vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sier at man kan slutte å koke vannet når dem er 4 nmdr å andre når dem er 6mndr! Min lille er 6 mnr, men jeg koker enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår helsesøster sa fra første stund at vi ikke skulle tenke på å koke vann.Om det er noe bakterier så er det like greit å få de i kroppen når man ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...