Gå til innhold

Hvilken str bruker egentlig nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger ut spørsmålet her også jeg, var ikke så mye fart inne på 3. trim ;)

Var i butikken ista og plukka med meg et par pysjer og bodyer i str 50, men når jeg kom hjem begynte jeg plutselig å lure på om 56 hadde vært mer riktig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får en "normalt" stor baby, trenger du ikke mye i 50. Greit å ha litt, men det vokser de fort ut av....

Skrevet

Greit å ha noen bodyer iallfall og evt pysjer i str 50, men ikke mye - for de vokser fort ut. Jeg foretrekker bukser og pysjer man kan brette opp beina på da, og da gjør det ikke noe om 56 er for stort i starten - bare å brette opp beina da.

Skrevet

min førstemann brukte størrelse 50 i over 1,5 måneder han :) og han var en heilt normalt størrelse baby. jeg syns det er mye finere å ha litt klær som faktisk passer babyen. 56 kan se ganske digert ut...

Skrevet

Får vel kanskje vente med å ta av lapper på noe av 50-tøyet da. Men så skulle man jo helst ha vasket det også. Gruble gruble ;) Har kjøpt pysjer med føtter jeg da. Siden vesla ikke kommer før i slutten av oktober tenkte jeg det var greit... Pysjer uten føtter glir vel opp forestiller jeg meg??

Skrevet

Jeg brukte bare med føtter på førstemann. Kommer til å gjøre det nå også.

Skrevet

Det med pysj med eller uten føtter, er en smakssak. Jeg foretrakk de uten føtter. Brukte sokker sammen med pysjen, og alt holdt seg på plass :)

Skrevet

Min var normalt stor (50 cm 3500 gram så helt på gjennomsnittet) og han brukte str 50 i 6 uker.

Det er greit å kjøpe inn litt i 50 i hvertfall, så får du sikkert noen gaver med små-klær og kan ev. handle inn og supplere etter behov.

Skrevet

Tulla va 51 cm da hun ble født og gled rett inn i str 56:) Litt stort noe, men den meste i 50 ble for lite..

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Gutten min var 55 cm ved fødsel og 3945 gram, veldig lang og tynn

han brukte 50 i en uke eller to, men 56 det svømte han jo i. Ikke på lengden men i tykkelse. Sånn har det vært hele veien. Tynn stake i potetsekk :)

Skrevet

Tror nesten ikke jeg hadde noen plagg i str 50 med mine to, første jenta var 50 lang og 3518g, og nr to var 50 lang og 3890g. Kanskje noe var bittelitt stort, men ikke sånn at det gjorde noe. Kjøper ikke inn noe i mindre enn 56 til siste heller, som blir født i desember. Får heller dra ut og kjøpe om hun fødes for tidlig eller noe. I starten har vi brukt pysj med føtter. Når babyen begynner å sparke mye, er det litt upraktisk, for da kan den sparke bena opp i skrevet på pysjen liksom, men det er ikke noe problem når de er nyfødte. Det viktigste å tenke på når det gjelder pysj synes jeg, er at det er trykknapper helt ned til føttene, slik at bleieskift går enkelt på natta. Og synes pysj med glidelås er noe herk, med den stive glidelåsen som kan klore oppe ved fjeset, og som krøller seg i vask.

Skrevet

Ingen av våre kunne bruke str 50 og minsten kunne ikke bruke 56 en gang. Han gikk rett inn i 62.

Skrevet

Lillegutt var 49 cm og veide 3030 gr da han ble født. Brukte str 50 de første mnd.

Skrevet

Jeg har født 3 store barn, og alle har gått rett inn i str. 56.

Ingen har brukt noe i str.50.

Så jeg har handlet en del i 56 og litt mer i 62 :-)

Skrevet

Fikk aldri brukt det jeg hadde i str. 50

Junior var bare 50cm, men nesten 4,7kg tung. Sleit med for små sykehusbodyer, kun de nyeste/ukrympede som såvidt gikk. Måtte handle på vei hjem fra sykehuset, for hadde trodd jeg kunne mixe str 50 og 56 i begynnelsen :)

Skrevet

1mann:4060 og 52lang, brukte 50 i n uke og deretter 56 ganske lenge

2mann:4525 og 54lang, brukte bare 56 og 62 fra første stund.

Skrevet

kommer jo veldig ann på str på babyen det da...

min gutt var 47 cm og 2980 gram, så han druknet jo i str 50... han brukte str 44 den første mnd. også brukte han vel str 50 til han var nesten 3 mnd... han er forstatt litt liten...

men jeg har venniner som ikke har kunt bruke str 50 på sine barn i det hele tatt, så det er nok like individuelt med str til nyfødte som til oss voksene:)

Skrevet

Har tatt en gjennomgang på klær her i dag, og fant ut at jeg kan bytte en del av det jeg kjøpte i 50. Sånn går det når man ikke har oversikt over hva man har fra før av ;) Ender da opp med å ha litt i 50 og mer i 56, og om det skulle trengs mer i 50 får heller sambo kjøpe og vaske.

Tusen takk for tilbakemelding, jenter. Skjønner jo at det kommer mye an på babyen, men antageligvis har jeg jo da bruk for noe i 50. Er så kos å drive og stulle med dette bittelille tøyet :) :) Men nå må jeg sette stopp for shoppinga, for jeg har jo maaaasse, fant jeg ut. Så spørs det bare om det er enklere sagt enn gjort da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...