Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som tar solarium under svangerskapet her??

Uff, jg er så ufattelig bleik og kvisene bare popper opp i hele trynet her!! :((

Har så lyst t og ta sol, men vet ikke om jg tørr... Skader vel ikke m 15min i uka, lr hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

det ville jeg ikke gjort om jeg var deg. Solarium sluttet jeg med med en gang jeg visste jeg var gravid. Kan umulig være bra for ungen med de strålene:)

Skrevet

Jeg har hørt at det ikke er farlig med strålene, men at det kan være farlig hvis man blir for varm. At babyen kan bli overopphetet. Men har man viften på så blir det jo iskaldt inni der:)

En annen grunn til å være forsiktig med solarium og sol er jo at man lett kan få sånne pigmentflekker som ikke går vekk når man er gravid. Litt kjedelig å få mitt i fjeset:)

Har selv tatt litt før spesielle anledninger, men veldig mye mindre enn når jeg ikke er gravid.

Skrevet

Eller miDt i fjeset;)

Skrevet

Takk for svar jenter:)

Burde kanskje la d være da... dumt og risikere noe og, ikke verdt d akkurat!

Får vel bare vandre rundt her likbleik jg da;) Får vel kjøpe meg en god selvbruningskrem... får se:)

Skrevet

Det eneste du må passe på når du er i solarium, er at du ikke blir overopphetet:) Det er vell det som kan være farligst for babyen i magen.

Samtidig får man fortere farge, og dermed blir fortere rød.

Så da solarium med god samvittighet:)

Skrevet

Jeg vil ikke ta den sjansen i alle fall. Da finnes det jo selvbruningskremer som du sier;)

Skrevet

Noen leger anbefaler faktisk bittelitt solarium hvis man går gravid i vinterhalvåret for å få tilstrekkelig med D-vitamin. Strålene er ikke noe farligere enn strålene man får fra sola vår, og man ligger jo ikke og steker seg ute når man er gravid heller. Det er som nevnt overoppheting som er skadelig. Jeg har tatt sol en gang så langt og skal ta en gang til, men veldig kort tid og jeg beskytter magen.

Skrevet

Solarium er ikke farlig så lenge du tar bare litt i gangen, og ikke blir overvarm! Ha en handduk eller noe over magen hvis du synes det blir bedre..

Skrevet

Har litt vanskeligheter med å tro at solariumstråler ikke er mere skadelig enn vanlige sol stråler jeg da. Måtte bare si det. hehe

Skrevet

Hentet fra gullsmokken.

Det er trygt å ta solarium når du er gravid. Det kan jo være deilig når det begynner å bli litt vinter i landet. Men alt med måte, det strides jo fortsatt om det på sikt kan gi hudkreft.

Hilsen jordmor Siri von Krogh, GullSmokken

Skrevet

Jeg har tatt litt sol, og det er jo såååå godt. Det er den tiden hvor jeg kan ligge helt i ro og bare slappe helt av.

Føler seg også litt bedre med litt farge på kroppen.

Da jeg var hos jordmor her, sa hun jeg kunne ta sol, men skulle passe på å ikke bli for overopphetet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...