Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Jeg lurte på hva er deres erfaring med riksen? Jeg skal mest sansynelig bli satt igang den 16.9. Hvor lenge får jeg ligge da? Blir den 16 dag 0 og så får man 3 dager fra da? Altså hjem den 19? Også har jeg hørt at om man får familierom så får man bare 2 dager. Er det forskjell på familierom og vanlig 2 mannsrom, annet enn at far får en seng inn dit? Håper noen kan svare
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 6. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 6. september 2008 Ingen som har født på riksen før???
Promp Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Hei, jeg fikk min første på Riksen. Da skulle jeg være der i 4 døgn, men jeg dro hjem en dag tidligere fordi alt gikk så fint. Jeg fikk ikke familierom, for det var stappfullt. Lå på 2-mannsrom med felles bad. Helt ok, men syntes det var veldig greit å komme hjem. Jeg vet ikke så mye om disse familierommene, for det var liksom ikke spørsmål om det. Annet enn at Riksen nok ikke bruker de med mindre det er spesielle tilfeller eller det er fullt. Jeg var veldig fornøyd med RIksen, og har heldigvis fått fødeplass der denne gangen også. Å dele rom med en annen person går greit, selv om det er best å være alene så klart. Men fokuset er liksom et helt annet sted etter at bebissen har kommet. Du er i de beste hender på Riksen, servicen var helt på topp, følte jeg kunne spørre om alt! Lykke til!
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 6. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2008 Takk for svar Vi har ikke bil og bor ikke i Oslo så eks-mannen min ønsker familierom for å være med oss. Jeg er litt sånn at får vi det så får vi det, men viktig for meg å ikke måtte reise hjem før fredag 19, fordi jeg orker ikke rett hjem til to barn alene 2 dager etter fødsel
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Jeg fødte på riksen sist, og er veldig fornøyd! Tror jeg har hørt at familierom er forbeholdt de med særlige behov, for eksempel at man bor utenbys. Dersom de ikke vet at dere ikke bor i Oslo, ikke har bil etc. må du si fra, så får du nok familierom hvis de har noe ledig. Jeg har ikke hørt at man må hjem tidligere da, men man blir kortere hvis det ikke er første gang, lengre hvis det er KS etc. Jeg var der tre netter første gang, da dro jeg en dag tidligere.
noggie Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Fikk førstemann på riksen og skal tilbake dit. De fikk ikke med seg at vi ikke bodde sammen( han jobbet i utlandet og vi var jo litt opptatt med fødselen) før nest siste natta. Da beklaget de veldig og ordnet rom til oss. Dette var i jula og var nesten ingen andre der da. Var der 4 dager totalt da hun gikk ned så mye( sa de). De var veldig hyggelige( samboeren var storfornøyd da han fikk vin til julemiddagen, var julaften). Si ifra at dere ikke bor i Oslo så går det nok bra
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 8. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2008 Tusen takk for svar. Venninna mi som fikk være 2 døgn på familierom bor heller ikke i oslo. Da får jeg vel finne ut om jeg vil ha det og så spørre de Kan snakke med jm om det på onsdag.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Jeg fødte på Riksen for 4 uker siden og forelsket meg helt i alle som jobbet der. Ble helt overrasket over hvor hyggelige de var der. Måtte være alle 4 dagene pga at frøkna la på seg litt tregt,og det var vel egentlig til det beste. Den dagen du føder går som dag 0 ja. Familierom er som de andre her sier til spesielle tilfeller.Jeg bodde på 2 mansrom.Synes det var greit.Deilig med bad på rommet. Masse lykke til,gled deg til noen fine dager på barsel!
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 8. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2008 Ja det er tida på barsel jeg gleder meg mest til nå egentlig, bare få være i min egen verden med babyen uten stress og mas Godt å høre at de er hyggelige der! Tomannsrom er egentlig ikke ille det heller, bedre nn 4 manns på ahus da jeg lå der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå