Gå til innhold

Noen med erfaring fra kiropraktor og kolikk/luftsmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

Lurer litt på hvilken erfaringer dere har med kiropraktor. Er det slik at det blir litt verre før det blir bedre? Eller merket dere bedring med en gang?

Grunnen til at jeg spør er at vi har nå hatt to behandlinger og selv omhun er blitt bedre i nakke og mobilitet sliter hun fortsatt med luft og avføring, nesten mer. Hun kaver og gråter halve dagen før det eksplodrerer i bleien og hun promper hele tiden.Dette har sps vært etter behandlingen i går og på tirsdag. Kiropraktorern sa at det gjerne blir verre før det stabiliserer seg, men jeg vil gjerne høre deres erfaringer. Er ganske desperat nå og ønsker mange svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde 4 behandlinger hos kiropraktor. Etter de to første merket jeg ingen forskjell. Etter 3. behandling syntes jeg at jeg kunne merke litt bedring.

Da vi hadde siste behandling hadde jeg allerede startet på melkefri diett.

Jenta ble bedre, men visste jo ikke hva som egentlig var grunnen.

Var to uker uten melkeproteiner i kosten. På torsdag begynte jeg å spise/drikke melk igjen. I natt hadde hun kjempevondt! Så det spørs om det er melkeproteinene som er problemet her. Derfor kommer jeg til å kutte melkeprodukter fra kostholdet igjen.

Når det gjelder kiropraktoren, så føler jeg at hun lettere får ut lufta etter behandlingene der, så jeg tror det var litt hjelp i det.

Skrevet

Hva innebærer en melkefri diett? Vil det si alt som har melk i seg, det er jo ganske mye. Eller bare kutter du ut melk, smør, rømme o.l?

Skrevet

Nei, har ingen erfaring med kiropraktor, men derimot utrolig god erfaring med manuell terapeut !!!

Jenta mi hadde en heftig kolikk, gjorde ikke annet enn å hyle og gråte når hun var våken, og de få timene hun sov ( kun i vogna eller i bilen, eller mens hun ble båret rundt, men slokna i senga mi når hun var helt utslitt i noen timer heldigvis )

Uansett, jeg fikk time hos manuell terapeut, og hun hadde kiss fant hun ut og behandlet henne i ca tre kvarter. Fortalte meg at det kunne bli en helvetes natt den samme natten, pga reaksjon på behandlingen. det ble det, men etter det, tror du ikke jenta mi plutselig sov 10 timer i STREKK på natten ?? Og det ble mye lettere for henne å få ut avføringen også. Gikk fra å skrike i mange timer før det skjedde noe i bleia, til å skrike i kanskje 10 min og så kom det..

Hvis ikke kiropraktor hjelper så ville jeg prøvd manuell terapeut. Trenger ikke henvisning, og det er gratis :)

Skrevet

jeg har kjempe god erfaring med kiropraktor mot kolikk. Første gang vi var der var snuppa bare knappe 2 uker. Vi merka bedring med en gang!! Var der også en oppfølgingsgang. Så merka vi ikke noe til kolikken før hu var 3mnd! Da tok vi turen igjen og merka igjen bedring! Anbefaler det på det sterkeste! Husker at kiropraktoren sa at det kunne være at man ikke merka bedring før 2. kvelden, men som sagt så fikk vi en helt ny baby etter at vi var der!

Skrevet

Vi gikk fem ganger, det hjalp ikke på kolikken men hun ble kvitt låsninger i nakken og bekkenet. Det som hjalp oss til slutt, var myyyye malt i flaskene og Infacol-dråper før hvert måltid. Vi måtte bestille dråpene fra England, men de er verdt sin vekt i gull. Vi har prøvd Minifom, sukkervann, massasje ++ men heldigvis kom et vennepar med tipset om Infacol:) Her er link til bestillingsiden til Auravita hvis du ønsker å prøve dråpene: http://www.auravita.com/products/aura/phmx10020.asp

Skrevet

Kutter ut alt med melkeproteiner i, og ja, det er mye. Krever ganske mye å tenke gjennom alt man skal spise, men det er verdt det for at Olivia skal slippe smertene, og at vi skal slippe hylingen hele natta...

Så du kan jo prøve det dersom du ikke merker noen bedring etter at kiropraktorbehandlingen er avsluttet.

Men ser at du har fått en del andre råd her også, som sikkert kan være verdt å prøve.

Lykke til! :)

Skrevet

Gikk til kirop pga kolikk,mn va nok kiss..Var ca 2-3uker gammel da vi var til kirop.

6ganger måtte hun ha behandling fordi hun slet med låsning i bekken,mellom skulderbladene og nakken.

De låsningene i bekken og skulderbladene kom seg etter

ca 3-4behandlinger,så var det bare nakken igjen

(klarte ikke snu hodet til venstre side) men det kom seg det også,vi måtte jo når vi ikke var til kirop. å stimulere alt på venstre side.

Prøvde å bygge på så hun la seg til venstre.Er helt skeiv i bakhodet,men det begynner å gå seg bedre til i bakhodet. Nå ligger hun med ingen prob. til venstre side,men vi må enda stimulrer på venstre side når hun ligger på rygg for at hun skal bli bedre i bakhodet..

Jeg visste ikke at manuell terap var gratis.. Kirop. kosta 300kr hver gang.. Ble mye penger,men er jo verdt det.. Har ingen erfaring med manuell terap. fordi det var venner av oss som anbefalte kirop.pga kolikk. Det var kirop. som oppdaget prob, i nakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...