mommy_87 Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 fikk veldig fint brev fra sykehuset i dag da! var der får litt over en uke siden å bestemte keisersnitt dato. det ble den 12 september. å i dag så får jeg ett brev i posten der det står at det går dessverre ikke å at jeg må vente til 18 september!! går det an?!?! under en uke før.... jeg som ha gledet meg sånn....
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 det fikk vennia mi også..ho fikk 3 lapper i posten ho...de tar krisene først ..er helt vilt..blei med ho ned jeg for ho bare gråt..jeg skjelte de ut jeg ..at det går ann!!!!
mommy_87 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2008 ja d burde da ikke gå an! ikke så nærme iallfall! uff..! ska nå ringe prate m han doktor`n mandag, prøvde i dag men han va vist ikke der før mandag. sjønner ikke at d er mulig jeg! tenker de ikke på att vi har ett liv å da, å planlegger ut ifra det. herregud det går jo bare ikke an.! jeg syns d æ helt uakseptabelt att de ska behandle folk sånn. det sykehuset jeg er på er ikke såå stort å de har det ikke såå travelt.! det tar jo tross alt max en time. uff bli så lei meg å oppgitt jeg att!!
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 ja jeg skjønner deg godt...stå på krava dine...viss du er sterk si din mening ikke gi opp...de kan prøve å begyne å herse me meg på sykhuset da skal de jammen få...å jeg blir så forrbanna vi bor jo da i norge å skal ha den beste behandlinga!!!!!!!!!!!!men folk må jo faen i meg føde på gata å i biler for de får ikke komme inn på føden...setter meg på utsiden av sykhuset jeg da viss de ikke slepper meg inn..nei vær sterk å ta igjen..du har brevet ditt der står det svart på hvit!!!
mommy_87 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2008 ja syns det er dritdårlig att de kan behandle gravide sånn! dama til broren min ble sendt hjem når hun var førstegangsfødende å de fikk nesten ikke komme inn igjne på sykehuset fordi det var fult! så hun fødte nesten på venterommet der, fikk såvidt lagt hu på ei seng så kom ungen. de må da tenke på oss å, ikke bare de selv! uff nei dårli behandling på gravide her i landet! men jeg ska nå ringe mandag å gjøre så godt jeg kan får å få den 12.sept. hu dama jeg snakka m der i dag, sikkert jordmor eller noe.. hun forsto nå godt at jeg var lei meg å fortvila å hun visste ikke hva som hadde skjedd selvsagt.. får i hennes papirer sto det jeg skulle ha den 12. huff håpløse sykehus!!
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 det er ikke riktig at dette skal skje i norge...landet våres follfaller så at det er helt villt..bare innskrenkninger over alt...ingen leger til slutt har vi heller..syns det er helt villt jeg da..huttetu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Hvis dei tar kristne først,altså prioriterer dei i køen,sjølv om "du" har fått tildelt tid først,er da jo på grensen til diskriminering,synest no eg!
mommy_87 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2008 huff ja, håpløst at det går an i norge. som lixom ska væra best på alt. nei huff... skjønner nå ikke leger heller jeg som gjør sånt. tenker de ikke på hvilken innvirkning det har på livet til pasientene da? bare få ett ark i posten 6 dager før jeg sku få se baby`n min åsså uten noen grunn eller en telefonsamtale eller noenting. dårli gjort!"!
sonnenschein Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Selv om vi bor i velferdsnorge , er det flere ting som vi ikke kan bestille og ta for gitt....Sykehusene jobber så godt de kan med lave budsjetter og underbemanning. Dette har noe med politikk å gjøre og ikke med sykehuset...At de må behandle enkelte kriser før et rutinekeisersnitt er ikke gøy for deg, det skjønner jeg....Men sykehuset har antageligvis ikke noe annet valg!
2 gutter og 1 jente Skrevet 6. september 2008 #10 Skrevet 6. september 2008 var nok ikke de kristne først, men kriser. Skjønner godt at du blir fortvila, for man blir så mentalt innstilt på den datoen man får. men er nok alikevell desverre ikke så gode sjangser for at de vil endre det tilbake igjen, så du må prøve å instille deg mentalt på den nye datoen din i tilfelle. for din egen skyld, hvis ikke blir det veeeeldig tunge dager frem til den 18... Lykke til. snart har du ihvertfall babyen din!
LilleBjella Skrevet 6. september 2008 #11 Skrevet 6. september 2008 Syns dette var litt usaklig. Du har helt rett i at vi bor i Norge, og at man skal ha den beste behandlingen. Men du er jo ikke et isolert tilfelle. Jeg er utrolig glad for at sykehusene f.eks. prioriterer en hjertepasient, en nyretransplantasjon, noen som har akutte problemer med tarmen sin, osv, før et keisersnitt. Dvs, når keisersnittet er planlagt, og det ikke er noe fare mot liv og helse til mor og barn ved å utsette det. Det er klart at du har et liv, men det har da også andre mennesker. Kanskje det at du må vente seks dager ekstra på å se gullet ditt betyr at et annet menneske slipper å leve med enorme smerter i en uke? Og selv om selve keisersnittet kanskje bare tar en time, så innebærer det jo en del forberedelser. Tror ikke sykehuset gjør dette for å være vemmelige med deg. Du får bare gjøre det beste ut av det, og begynne å glede deg skikkelig til 18. september i stedet. Forstår at det er en stor skuffelse for deg, men hvis dette er den største skuffelsen du kommer til å oppleve i livet er du ganske så heldig:)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 6. september 2008 #12 Skrevet 6. september 2008 jeg hadde latt som jeg ikke hadde motatt det siste brevet jeg, bare troppa opp til ks den 12. og stilt meg heelt uforstående til ny dato. hadde sagt at FINT AT NOEN GAV MEG BESKJED!! de tar deg sikkert innimellom da siden du først er der
mommy_87 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. september 2008 ja skjønner jo at jeg ikke er noe krisetilfelle, men er lixom så utrolig kjipt å si ifra når det er så nærme.. er jo 6 dager før... hvis det hadde vært en måned før hadde det vært ok men. de kunne jo ringt iallfall å forklart meg grunnen. det kan jo ta lang tid med posten. ja "mokikk" jeg drev vurderte bare rive i stykker brevet å late som at jeg ikke hadde fått det, men tviler på att de hadde tatt meg inn da dessverre. hadde sikkert bare blitt sendt hjem... å ha ganske lang vei til sykehuset så tør ikke satse på det:p men veldig fristende..;-)
Ferdig Skrevet 6. september 2008 #14 Skrevet 6. september 2008 Jeg forstår du er lei deg og fortvilet, men lurer på når du har ul-termin egentlig? Kan det være grunnen til at de har flyttet deg nesten en helt uke? Kan jo være de vil ta kset ditt tettere på UL-terminen for barnet sin skyld? Hvilket sykehus skal du ha ks på?
mommy_87 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 6. september 2008 har ul-termin 22.sept. men det er iallfall ikke grunnen til at det ble flyttet fordi vi var der på samtale 26.august får å bestemme endelig dato. å da ble det bestemt den 12.sept. han vi snakket med, overlegen der, sa at det var ikke noe problem å at han helst ikke ville vente lenger fordi da kunne det begynne av seg selv! så skjønner nå ingenting... dårlig gjort bare sende ett brev 6 dager før syns jeg. uten forklaring i det hele tatt... han kunne jo i det minste ringt forklart hvorfor...:-( men skal nå ringe få tak i han mandag å høre hvorfor å si at jeg syns det er dårlig gjort så nærme.
Ferdig Skrevet 6. september 2008 #16 Skrevet 6. september 2008 Hei igjen! Da skjønner jeg hvertfall at du blir stresset! Ingen grunn til å utsette datoen pga barnet da! Håper du får snakket med legen på mandag. En dags utsettelse hadde jo vært forståelig, men nesten en helt uke? Stakkars deg! Hvilket sykehus er dette egentlig? Håper du får forståelse over din fortvilelse. Håper du gir en lyd på mandag om hvordan det gikk! Ønsker deg masse lykke til!!!
mommy_87 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 6. september 2008 nei jeg vet, skjønner det bare ikke... ja en dag hadde vært greit, men ikke en uke... det er nå ganske nærme termin da så... dette er lillehammer sykehus.. å det er ikke så stort sykehus at de ikke har tid pga så mange andre operasjoner tror jeg.. så lurer veldi på hva problemet er egentlig. jo tusen takk, håper virkelig han legen har gjort en feil eller noe.. eller iallfall at jeg kan få det den 12.sept. hadde jo gleda meg sånn åh syns ikke det er greit i det hele tatt å få en ukes utsettelse så nærme når vi var der snakket å bestemte dato den 26.aug.
Guttemamma75 Skrevet 6. september 2008 #18 Skrevet 6. september 2008 Enig med hun som skrev lenger oppe at dette må du bare godta.. Helsevesenet er overarbeidet, underfinansiert og for dårlig bemannet - og når det er vanskelig å få programmet til "å gå opp" er det slike ting som planlagte keisersnitt som må vike for mer akutte ting.. Du sier at Lillehammer sykehus er lite - men de kan allikevel ha masse å gjøre.. Og hver gang litt flere akutte pasienter kommer inn enn planlagt blir alle de planlagte operasjonene forskjøvet - du er nok neppe den eneste som må vente lengre enn planlagt.. Skjønner at du er skuffet, men du sier at du ikke kan planlegge livet ditt - alle de tusenvis av andre som føder vaginalt kan jo heller ikke planlegge livet sitt - de sitter jo og venter på at fødselen skal komme i gang og det kan jo skje når som helst... Ha respekt for den fantastiske jobben helsevesenet gjør og vær glad for at du får den hjelpen du trenger selv om det ikke var på den datoen du var forespeilet..
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 6. september 2008 #19 Skrevet 6. september 2008 Jeg skjønner at du er frustrert, men sykehuset har sikkert en god grunn for å ha utsatt det- og det kunne de tatt seg bryet med å ringe og si deg. Prøv å få snakke med legen på mandag, ikke irriter deg unødvendig nå før det. Kan hende ordner det seg! Jeg vet at her så vil de helt ikke ta ks mer enn en uke før termin. Jeg håper jeg skal settes igang den 16.sept, men jeg vet også jeg kan få beskjed om å reise hjem om føden er full.. Det er veldig kjipt om det skjer. Ønsker deg lykke til!
mommy_87 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #20 Skrevet 6. september 2008 ja det er så.. ja de kunne ringt sagt hvorfor når det er bare ei uke før.. å han kunne jo godt ha sagt det han overlegen når jeg var der 26.aug hvis det var mulighet får at det kunne bli flyttet. men han sa jo til meg at det bare var tid/mulighet den 12. og den 23.(en dag etter termin..) så da ble det den 12. fordi han ville ikke at det skulle starte av seg selv... men håper jeg får en forklaring mandag... håper det ordner seg.. ha ikke lyst til å vente en hel uke ekstra på gullet mitt.. lixom så utrolig kjipt når man har innstilt seg på en dato.. visste ikke det var mulighet engang får å flytte det jeg. hørtes jo ikke sånn ut når vi var der 26.aug. men får nå ikke vite noe mere før mandag uansett nå så ikke så mye gruble på men ble bare så utrolig skuffet å lei meg...
lana<3 Skrevet 6. september 2008 #21 Skrevet 6. september 2008 hva med å si at du godtar datoen, men at de ringer deg hvis de plutselig får ekstra tid en dag. Venninna mi var I samme situasjon som deg, og hun ble tatt en dag en annen operasjon ble avbestilt.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 6. september 2008 #22 Skrevet 6. september 2008 Skjønner du er skuffet og lei deg Dagene går jo så utrolig sakte på slutten også.. Hvorfor var det kun de to dagene som var aktuelle? Var det de to som var ledig, at de planlegger et ks om dagen eller annenhver dag el hva? Kan tenke meg jeg blir litt frustrert om jeg blir sendt hjem den 16. Men heldigvis har jeg en tro om at alt skjer av en grunn, den hjelper meg nok gjennom veldig mye Si fra hva de sier på mandag da!
Mage igjen Skrevet 6. september 2008 #23 Skrevet 6. september 2008 Forstår at det er frustrerende, men må si meg enig i de over her at dette er nesten bare noe du må godta! Jeg skal føde vaginalt (håper jeg) og har INGEN anelse om når jeg får se mitt lille gull.... Jeg bare vet at han kommer SENEST om 5 uker og det er bare noe jeg må forholde meg til. Om det er 6 dager fra eller til, så har det igrunnen fint lite å si for livet ditt tror jeg! Er enig i hun over her som skriver at det er utallige folk rundt omrking som sliter mye mer med akutte smerter etc, og som er mer krisetilfeller enn en som skal ha keisersnitt så lenge det ikke er noe fare for mor/barn! Tror du bare må smøre deg med tålmodighet som de fleste andre av oss som ikke aner når vi får se de små, men at vi får se dem, det er helt sikkert!!! Er sikker på at de gjør så godt de kan på sykehuset. De tar det som haster mest først! Lillehammer sykehus er ikke så lite sykehus, tror ikke de sitter på rompa og kjeder seg der! Det har vel dukket opp noe de annså som mer akutt, og derfor fikk du vite det så sent. Skjønner at du synes det er kjedlig når du er innstilt på en dato!
mommy_87 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #24 Skrevet 6. september 2008 ja kunne gjerne sagt at de kunne ringt hvis de fikk tid tidligere men bor 2 timer fra sykehuset så ikke sikkert det går.. åsså vil jeg nå gjerne at samboeren min skal få være med på fødselen å han hadde jo tatt seg fri fra jobb den 11. og 12.sept. men får nå sikkert bytta til 17. og 18.sept isteden, men ikke sikkert det går så bra å reise på timen liksom, jeg vet ikke. men hvis jeg skulle født vaginalt måtte jeg jo bare ventet åh ventet, men skal jo ikke det da så.. men ska si hva det blir til mandag når jeg har snakket med legen:) vet ikke hvorfor det var bare den 12. og 23. som va aktuelt, spurte ikke, men hørtes ut som at han overlegen ikke hadde tid ellers.. han satt så i boka si å sa att da åh da gikk ikke får da var ikke han der. så sa han at han kunne bare den 12. og 23. og lurte på hva jeg helst ville å sa at han anbefalte den 12. pga at 23. var over termin.. så syns det var litt rart han byttet ut til den 18... men men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå