Endelig_mamma<3 Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Jeg har hatt 3 MA og vært til utredning, fikk telefon fra sykhuset igår, om at de har funnet ut at jeg danner blodpropp når jeg blir gravid og at det kan være årsaken til at "det" bare dør hver gang. Fikk beskjed at når jeg blir gravid igjen skal jeg begynne med albyl-E.... Er det noen der ute som har erfaring med det????? Vil gjerne være der dere er:)
Lillemus&mamma'n Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Jeg bruker albyl E som forebyggende mot blodpropp. Har brukt det i snart tre år etter et massivt hjerteinfarkt. Er gravid for første gang np, og regnet med at jeg kom til å bli satt på fragmin eller noe, men det er visst bare hvis man er utsatt for blodpropp i beina og sånn. Skal til kardiolog nå snart, så får vi se hva han sier. Albyl E er ikke så veldig skummelt å bruke, lite bivirkninger, men hvordan det arter seg når man er gravid, vet jeg lite om- er så ny i "gamet" ennå. Håper det går bra med deg, da!
Endelig_mamma<3 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2008 Takk for svaret. Lykke til med graviditeten og hos kardiologen. Dette kommer til å gå kjempe bra.. forhåpentligvis er jeg snart der også
Lillemus&mamma'n Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Krysser fingrene for deg! Du er hjertelig velkommen etter når det skjer! ; )
Endelig_mamma<3 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2008 takk:) ser frem til det.. Til og med sambo sa at NÅ skal vi ha baby:)
Mariell80 Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Heisann... Ville bare si at jeg går på albyl-E og fragmin. Jeg begynte på albyl-e en måned før jeg ble gravid. Er nå i uke syv og skal bruke albyl-e frem til jeg er tre måneder på vei, og fragmin gjennom hele svangerskapet. Jeg har samme problemet som deg at det danner seg blodpropper, og har mistet tre ganger, men denne gangen ser det bra ut enda.....
Endelig_mamma<3 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2008 hvorfor får du både fragmin og albyl-E? var dette noe du spurte om selv eller var det legen din som sa du skulle bruke begge??? er det noe for meg også da??
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 Det er vanligst å bruke kun Albyl E. Det inneholder samme stoff som Globoid, Aspirin og Dispril men i lavere dose. Brukes også hos noen med svangerskapsforgiftning og høyt blodtrykk i graviditeten. Lykke til!
Kosteligste76 Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Klarer ikke holde meg helt unna 1. trimester... Jeg bruker Albyl-E laveste dosering etter p-pillepropp, for å forebygge nye. Når jeg en vakker dag går over i 2. eller 3. trimester (de har ikke bestemt når, enda) skal jeg sansynligvis over på Fragmin/Klexanesprøyter for å forebygge blodpropp hos meg selv. Dette er ikke fosterskadelige medisiner. De som har kjent anlegg for proppdannelse får denne behandlingen, og noen må fortsette med sprøyter noen uker etter fødsel, før de evt går over til sin vanlige medisinering. Det kan også gis blodfortynnende når man har hatt flere aborter, hvis man f.eks. har funnet morkakeinfarkt. Albyl-e er vanligst da. Effekt: Forebygger blodpropp og bedrer blodtilstrømning i livmor slik at embryoet får bedre vekstvilkår. Lykke til!
Mariell80 Skrevet 6. september 2008 #10 Skrevet 6. september 2008 jeg ble anbefalt dette av sykehuset. Jeg skal også gå til kontroller ved sykehuset, jeg sitter i dag sprøyter rett i magen, og jeg går på albyl- e tabletter. Din lege vil nok fortelle deg hva som er best for deg, jeg har aldri spurt om det selv, da jeg ikke visste hva som var galt før jeg var inne på sykehuset
mor-78 Skrevet 6. september 2008 #11 Skrevet 6. september 2008 hei. ja jeg bruker albyl-E og samtidig bruker jeg Klexane som jeg setter i magen hver dag. Dette har jeg brukt hver gang jeg går gravid. nå er jeg gravid for 4 gang og i full gang ned de medisinene. Jeg mista min første mann da jeg var 19 uker på vei. Det var da de fant ut at jeg hadde for tykt blod når jeg går gravid, som gir lite oksygen til babyen min. Jeg har fått 2 herlige barn etter den gangen og venter nå en til:-)
mamla Skrevet 6. september 2008 #12 Skrevet 6. september 2008 Jeg har en mutasjon som gjør at jeg er utsatt for blodpropp (fikk en i foten da jeg var 20 år). Nå som jeg er gravid må jeg ta en sprøyte med fragmin 5000 IE hver dag.
Randis Skrevet 6. september 2008 #13 Skrevet 6. september 2008 Hei, blander meg inn her. Jeg skal på ul og dr. time på tirsdag for å se om alt er ok. Krysser fingrer og tær for det. Blir antagligvis satt på albyl-E etter dette. Jeg må ta det pga morkakesvikt med forrige mann. Er på tirsdag 10+5 ifølge menstermin og ifølge sist ul 10+1 eller 2. Får en mere nøyaktig termin på tirsdag. Har hørt mye rart både for og imot bruk av blodfortynnende under svangerskap. Er litt skeptisk, men stoler på at legen tar den beste avgjørelsen ut fra det han vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå