Gå til innhold

er det noe som heter minstebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar tjener ikke nok til at han plikter å betale bidrag til barnet sitt. Men er det slik at en ikke får noe bidrag i det hele tatt da? Eller får en et minstebidrag eller noe fra staten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror jeg har hørt at det er et minstebidrag ja... 1250 i mnd? Er litt usikker, håper du får svar av noen som vet det;)

Skrevet

her får jeg forskudd bidrag på 660 kroner, men d er fodri farskapet ikke er fastsatt.. men tror du au kan søke om det.. men kommer ann på hvor mye du tjener.. du kan få 0, 660, 960,1320 tror e d e.. avhengig a din lønn..

Skrevet

Du kan få bidragsforskudd fra nav. Maks forskudd er drøyt 1300 kr i måneden, og så reduseres det avhengig av inntekten din. Jeg tror du får dette forskuddet så lenge bidraget fra eksen din er lavere enn det du har krav på i forskudd. Altså at om du tjener så lite at du har krav på fullt forskudd, mens bidragsevnen til eksen din tilsier at han skal betale f.eks 800 kr/mnd, så får du fullt forskudd i stedet for bidrag. Er litt usikker på akkurat dette altså, men jeg mener mannen min fikk beskjed om noe sånt da han overtok omsorgen for sønnen (ja, jeg er stemor og har derfor egentlig ikke noe å gjøre her inne...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...