<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 hadde i tankene å ha vannfødsel.. men nå leser jeg jo at man ikke kan ha bmi over 30... lei meg.. drita lei å være for feit for alt!!
Gjest Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Herregud så dårlig gjort...Alle skal jo ha tilbud om smertelindring på sykehuset. Du får bare gi dem beskjed om at de får skaffe seg nye badekar da.. For de er jo på en måte som om de legger opp til å bli annmeldt. Alle fødende kvinner skal føle seg komfortable å føle at de blir respektert. Du er ikke feit...Du får ikke si sånt..Vær stolt av kroppen din.
Snart er vi 5 "07okt" :-D Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Grunnen til at de har satt et tak med BMI for å føde i vann har med din egen sikkerhet å gjøre. Det er ikke så enkelt å få deg fort opp av vannet dersom du besvimer mens du ligger i vanner. Og en helt "bevistløs" kropp er mye tyngre enn en "bevist"kropp.
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 jeg heller ikke får det..jeg kan ligge i vannet helt til jeg skal presse men da må jeg opp..badekara er for smale så vi får ikke skreva så mye med beina oppi der å da kan det bli trangt for babyen..å det vill de ikke ha noe a...jeg fikk beskjed om dette for det var et ønske jeg hadde om å få føde i vann...
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 å søren heller for noe dritt!!!!!!!!!! Dette er jo noe jeg har tatt med i beregningen at jeg kunne.. Om jeg skulle besvime, klarer mannen min å løfte meg opp alene på et par sekunder!!!!!!!!!! :-(
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Hvis grunnen er at man da blir for tung å løfte opp av vannet syns jeg BMI var et idiotisk mål på dette. 80 kg er da like tungt å løfte enten personen som veier det er 1,60 eller 1,90 høy!!
Snupp@ med 3 barn Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Det er helt sant. 80 kg er 80 kg. Det der var helt teit.
mama73 m/tre søte små Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 Hm, dette var rart... Jeg hadde en BMI innenfor normalen før jeg ble gravid, men nå har jeg gått opp 23 kilo, så betyr det at jeg ikke kan føde i vann nå da??? Veier godt over 80 kg nå, og BMI viser nok overvektig nå ja! Skal føde på ABC på Ullevål hvor basseng og akupunktur er eneste smertelindringen de tilbyr. Får virkelig håpe at dette ikke er tilfelle, da ligger jeg tynt an i hvert fall......!
Collette Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Jeg skal også føde på ABC og spurte jordmor om dette. Hun sa at det var BMI før fødselen som gjaldt.
Collette Skrevet 6. september 2008 #10 Skrevet 6. september 2008 Mener selvfølgelig før du ble GRAVID!
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 7. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. september 2008 jo, med mine 127 kg fordelt på skarve 164 cm, er jeg feit.. og har ingen illusjoner om noe annet.. skulle egentlig ta en gastric bypass da jeg fant ut jeg var gravid.. så den ble utsatt til etter jeg var ferdig å amme.. her er det store hjørnebadekar, så plassen er ikke et problem... huff... hadde sett fram til en vannfødsel, da jeg hadde hørt så mye bra om det... tviler på med bekkenløsning, at jeg klarer å gå opp og ned av vannet hele tiden.. vil kanskje bare bli mere slitsomt, enn lindring.. jaja. vi får se.. 10 uker til termin...
supermom* og ny på vei Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 Det høres litt utrolig ut at man bare sjekker bmi før man ble gravid... Finnes vel de med høy bmi før graviditet som legger på seg lite gjennom svangerskapet og de med lav som legger på seg mye... Må nesten være litt skjønn når det gjelder dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå