Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 "Jeg er 40 år, endelig gravid, og siden jeg har så fantastisk mye mer livserfaring enn alle andre, er jeg dermed den perfekte mor. Alle unge mødre er bare fjollete fjortisjenter som ikke har peiling på hva de driver med. Skjønner meg ikke på de som velger å få unge når de er 20 - eller vent, de velger jo selvsagt ikke det. Prevensjonen har jo sviktet hos dem alle. Sånn går det når man ikke følger med i skoletimen. For mitt vedkommende var nurket nøye planlagt. Jeg har jobbet som kontorsjef i 14 år, og har en stabil økonomi. Har masse energi og selvfølgelig mye mer kunnskap enn alle unge mødre til sammen. Eneste som er litt trist, er at rynkene stadig blir flere og synligere". Skjerp dere, drit i å se ned på yngre mødre hele tiden.
KaMa Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Enten omgås du 40 åringer som er helt eksepsjonelle og rent uvanlige i samfunnet, noe som gjør det vanskelig å generalisere, eller så er du paranoid.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Dette er skrevet av en ung mor. Hun føler at alle litt eldre mødrene tenker slik om henne, har liten selvtillit og tenker masse på at hun egentlig er for ung til å få barn. Ikke alle unge mødre er fjollete, men mange er det. Hilsen 34
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Som jeg skulle sagt det sjøl:o) Tatt ordene rett ut av munnen min du, nææh...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Økonomisk sett er jo jeg mye heldigere enn de unge mødrene! I steden for å bruke rundt 6000 kr på barnevogn så kan jeg jo bare gå på hjelpemiddelsentralen å få utdelt en rullator!! Og bleier får jeg jo på blå resept!!
Mamsen86 Skrevet 6. september 2008 #10 Skrevet 6. september 2008 Nå sier det seg vel egentlig selv at livserfaringene til en på 40 og en på 18 er ganske så forskjellige da. Selvom 18-åringen sikkert har opplevd mye, så er det fortsatt snakk om 22 år til av livet.. Syntes at vi som er unge, skal ta i mot enkelte råd med et smil :-) Vi er jo alle forskjellige uansett. Og alder spiller vel egentlig ikke så mye inn når det kommer til det å være en god eller dårlig mor. Tror vi alle har noe å lære av hverandre. Uansett alder, liksom.. :-)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #11 Skrevet 6. september 2008 så fint du skriver, montana & umulius...ble nesten litt rørt;) Hadde tenkt å komme med litt gørr her, men når jeg leste innlegget ditt lot jeg det være. Fint eksempel for alle å gå etter!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #12 Skrevet 6. september 2008 HI, du hadde blitt så mye mer troverdig om du hadde oppført deg litt mer modent. Men med den tonen du bruker, så skinner det gjennom at du er sint, lar deg provosere og tydeligvis ikke har så stor selvtillit.....men det kommer nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå