Gå til innhold

Er det lov å si opp jobben i permisjonstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er lov til å si opp jobben i mammapermisjonen? At jeg f.eks sier opp 2mnd før permisjonen går ut hvis jeg har 2mnd oppsigelsestid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja er det ikke det da? dette ønsker jeg og info om....

Skrevet

Dette lurer jeg også på..

Skrevet

Det mener jeg at du kan ja.. En ansatt hos samboeren min gjorde det i allefall, uten problemer. Sa opp 3mnd før permisjonen var over, å gikk ut oppsigelsestiden i permisjonen:-)

Skrevet

Det går helt fint!

Skrevet

Det er få regler som sier noe om når du kan _si opp_, langt fler som regulerer når du kan _bli sagt opp_. Heldigvis =)

Skrevet

så herlig! :) jeg jobber på trass, et halvt år til for å permisjonspenger, og tenkte å si opp i permisjonstiden.. for vil ha en lettere jobb etter permisjonen :)

Skrevet

vet ikke helt hvordan reglene er men ei venninne av meg ble sagt opp i permisjonstiden (nedbemanning) og hadde på forhånd avtalt noen mnd ekstra permisjon, men hun måtte komme tilbake på jobb og jobbe i oppsigelsestiden. selv om hun prøvde å slippe. ville jo ikke tilbake til noen som hadde sagt henne opp

Skrevet

hmmm.... ok... Tenkte bare at alle kan jo ta et års "vanlig" permisjon fra jobben for å prøve en annen jobb f.eks... Og da kan man jo si opp den jobben man har permisjon fra. Men vet ikke om det er noen spesielle regler når det er mammapermisjon liksom.

Vurderer å slutte, så hadde vert gøy om noen visste hva man kan gjøre. Vil ikkke akkuratt spørre på jobben. hihihi

Skrevet

Jeg gjorde det, så jeg regner med at det er lov! :)

Skrevet

Jeg gjorde det, gikk så fin atte.

Det du må være obs på er hvis du ikke finner en ny jobb og dermed blir arbeidsledig og mottar dagpenger fra Nav. De har nemlig regler som sier at man må "vente" i 6mnd fra man sier opp før man kan motta dagpenger. I så fall er det lurt å si opp i god tid. Jeg har helgardert meg, og sa opp over 6mnd før permisjonen gikk ut. Ikke noe problem =)

Skrevet

ok, så det går også an altså?? Tenkte at jeg mista permisjonspengene hvis jeg sa opp før permisjonen var ute jeg.. Men da er jo det greit.

takk for svar... :)

Skrevet

Du sier jo bare opp i god tid før permisjonsslutt, med sluttdato den siste permisjonsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...