Gå til innhold

Er det heg som overreagerer og er urimelig????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen skal ha turnering i dag.,Jeg visste at han skulle gå en kamp 13.30 og sa at det var greit.. Vi har visning på huset i dag 13.30 men sa at jeg kunne ta den alene.. Pappa skal være her og passe mini og hunden.. Jeg visste også at det var innveiing 11.00.. Jeg sa i går kveld at han måtte kjøpe med frukt ( skulle ha i fruktfatet til visning)... Han glemte det i går.. Så da sa han at han skulle kjøpe det før han dro og veide seg inn... Jeg sa at det var greit.. Men ringer og sier at han kan kjøpe med det etter han har veid seg inn for han skulle jo gjemom et par timer pga hjelpe meg med vaske og rydde til visning.. Jeg er ikke helt i form i tilegg og det vet han.. Jeg sa at også det er greit.. For han er jo da hjemme igjen til 11.30... Men neeeeida... Da ringte han 11.30 og spør om det går greit at han er igjen og ser på kampene før han skal gå kamp... Jeg sier at dette kunne du da ha sagt ifra på forhånd.. Og sier at må jeg gjøre dette alene så gjør jeg det.. Osv osv.. Han sier at nå får jeg jo dårlig samvittighet.. Jeg sier som så at det behøver du jo langt ifra og ha.. Det er tross alt ditt valg, du som har planlagt dårlig , du som bestemmer selv at du vil være igjen og se kampen kontra hjelpe meg.. Så dårlig samvittighet behøver du ikka ha på så bevist valg du tar...

da sier han bare at den er grei.. Også blir han igjen i hallen... !?!??!?

!¤"%&!¤#"&!¤"& Ahh... Så sinna jeg blir... Kan ikke bare være grav.hormonene som spiller meg et puss her altså....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du overreagerer.

Dette fordi du selv sa han kunne velge. Om du ikke vil det så må du begynne å være litt tydelig i steden og stå på krava.

T.o.m jeg ble forvirra og trodde du mente det var greit at han ble igjen, til jeg leste siste avsnitt.

Du skulle sagt: "Jeg er gravid, og trenger hjelp, så pell deg hjem!!"

Eller " kom hjem og hjelp til, det er ditt hus også! "

Skrevet

Han er mann.

Du må si rett ut hva du mener, ikke bruke subtile forklaringer om samvittighet og bevisste valg.

Han skjønte sikkert ikke hva du mente, og trodde du sa det var greit.

Men at han burde ha hjulpet deg er jeg enig i.

Skrevet

Dette er en typisk eksempel på hvordan en mann og en dame hånderer en situsajon.

Mannen klarer lese damas tanker noe dama har vanskelig for å huske.

Og dama har vanskelig for så si det hun egentlig mener, noe mannen har vanskelig for å huske.

Så syntes du det var så ille at han ble igjen og så kampen skulle du sakt det rett ut. Å gå rundt grøten og mene at partneren skal skjønne selv hva en egentlig vil fører sjeldent til noe bra.

Dere hadde en avtale om at han skulle komme hjem mellom innveiingen og kampen sin, men han ringte tross alt og spurte om det var greit at han droppet det. Da må da du klare å si "greit bli igjen" og mene det eller bare "nei kom hjem, jeg trenger din hjelp som avtalt".

Synes ikke du har noe å furte over.

Skrevet

Oki, her ble det noen skriveleif og manglende ord.

Skulle iallfall skrive: Mannen klarer IKKE lese damas tanker......

Skrevet

Lær deg å si nei kvinne! I stedenfor å si : Velg selg, og så bli sur for at han valgte feil.

Jeg sier nei hvis det er noe som ikke passer inn med andre planene hvis det feks er noe viktig som skal skje.

Å se kamper er ikke noe jeg anser som viktig i forhold til å hjelpe til med å få orden før en visning.

Det er bedre med klare beskjeder og et ærlig svar, enn tvetudige valg og sure miner i etterkant...blir de sur over å få et nei så er det tross alt de selv som spurte, da bør de også regne med at de vil kunne få et nei en og annen gang.

Hilsen ei som sier nei av og til, men fortsatt har en stort sett blid og fornøyd mann på tross av det.. ;-)

Skrevet

He, he, enda et klassisk eksempel på at menn er fra mars og kvinner fra venus ;-)

Men jeg skjønner deg godt jeg, har problemer med å forlange noe selv jeg, jeg forventer også at han skal skjønne av seg selv hva jeg mener...

Men både du og jeg vet nok at det er ikke sånn et herre-hode fungerer, vi må først si ifra hvordan vi vil ha det, og så kan mannen ta et bevisst valg. Hvis han da hadde valgt å prioritere seg selv hadde historien vært en annen...

Skrevet

Det er absolutt ikke urimelig og mene at mannen din bör ta sin del av kaka i forhold til husvask mm. Synes virkelig han er merkelig som tar det valget han gjör. Han burde kommet hjem å tatt sitt.

Men, når det er sagt synes jeg du kunne värt mer tydlig med han når han spurte om "han fikk lov til å bli igjen" (i utgangspunktet er jo det sykt i seg selv når han visste alt dere skulle gjöre). mitt spörsmål til deg blir: VAR DU SARKASTISK? Skulle han har forstått hintet?

Skrevet

Du må ikke si at han får bli igjen hvis du vil at han skal komme hjem.

Skrevet

Du skulle ha sagt at det ikke var greit, fordi dere hadde avtalt noe annet i utgangspunktet. Skjønner godt at han da bare sier greit, og blir i hallen i stedet, fordi det blir galt uansett hva han sier / ikke sier, det er sikkert lettere for han å skyve unna enn å konfrontere. Når du har gitt ham valget, så må du også akseptere det valget han gjør. Han stoler vel såpass på deg at når du sier at du gjør det alene, så går det greit. Han spurte tross alt om det var greit, men jeg forstår deg også litt, du syns at han burde tenke seg til at om han skulle velge, så skulle han komme hjem og hjelpe til, og at du er irritert for det.

Tror det er hormonene som herjer her, selv om du nok er inne på noe. Si klart i fra neste gang. :)

Skrevet

Du er vel kanskje urimelig, ut i fra det du sa i faktiske ord. Men jeg synes han er urimelig som i det hele tatt spør om å få være igjen i hallen, når avtalen var at han skulle komme hjem og hjelpe til.

Greit at han har turnering og du må ta visningen alene, men da hadde hvert fall jeg forventet at han hjalp til når han hadde mulighet.

Jeg er også sånn som sier noe annet enn jeg mener, og forventer at samboeren min skal forstå.

Når han spør om noe som jeg ikke vil at han skal gjøre, så sier jeg ofte; "Gjør som du vil, det er ditt valg!"

Da er det jo logisk at han velger ut i fra eget ønske, men jeg forventer at han skal velge ut i fra mitt ønske!

Nå skal det sies at samboeren min har blitt ganske god til å lese meg etter 6 år sammen. Så stort sett nå, så skjønner han hva jeg egentlig mener.

Ikke alltid jeg får viljen min uansett da, men det er vel som det skal være! =)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg ville nok reagert som deg, MEN, om du ville han skulle komme hjem, så må du si "NEI, du får ikke være igjen. Du skal hjelpe meg med det og det, så får du dra etterpå"...

Det har jeg hvertfall lært...

Skrevet

Ja jeg vet at jeg burde si nei.. Klart og tydelig.. Men akkurat denne gangen så ble jeg egentlig ganske så satt ut og egentlig.. Fordi jeg våknet på morgenen i dag.. Og han spurte da om jeg kunne stå opp først.., jeg sa at ja det er greit.. Og det var egentlig det beste og for hadde endel og gjøre.. ved 09.00 tiden så ringte jeg på jobben og meldte inn egenmelding.. Pga jeg er så slapp og uvel og har hatt feber de 2 siste dagene.. Det var mannen som sa jeg skulle ringe inn pga han mente at det ikke var noe vits og slite på jobben med feber og det som var når jeg i utgangspunktet er døsliten..

Og derfor så synes jeg det er dønn urimelig av han og i det hele tatt spørre meg om og få lov til og være der og ta alt selv.. Han visste mini var kjempetrassen id ag og fløy rundt bena på meg i tilegg til at jeg var febersyk.. Samtidig så unner jeg han jo og være der.., den sporten er jo hans store ting.. Holdt på med i over 20 år..

Som jeg har sagt til mannen mange ganger før er at jeg synes det er vanskelig og hele tiden si Nei til deg .., det er nesten bedre at du tenker litt lengre en nesetippen og kanskje unngår og spørre... Dette ble langt.. Phuu.. hehe..

Skrevet

Helt enig i siste avsnittet ditt der, Blekkis!

Jeg føler meg som en sur og vanskelig kjerring hvis jeg skal drive og nekte han ting, så er det virkelig for mye å forlange at de kan tenke litt selv innimellom??!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...