hehs Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 hei dro på jobb i dag tidlig, er 11 uker i dag, spiste frokost før jeg dro hvis ikke blir jeg uvel, så gikk jeg fra bilen og opp en trapp, ble veldig tungpustet har aldri følt noe slikt før, var ordentlig vemmelig, mens jeg står og drar opp gitteret i butikken, kjenner jeg at jeg begynner å bli veldig uvel, kvalmen kommer og piper i ørene akkurat som jeg skal besvime, får satt meg ned og ble enda mer uvel, begynnte å kaldsvette veldig, ble helt kliss våt i ansiktet, dette varte i ca 30 min, dette var en skikkelig ekkel opplevelse, fikk noen andre til å komme, ligger på sofaen rett ut og er skikkelig slapp og kvalm har noen opplevd noe slikt før, og vet hva det kan være??
Gjest Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Blodtrykksfall kanskje? Jeg var sånn når jeg var gravid sist..
Lykkepålandet Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Ja dette hadde jeg noen ganger i begynnelsen av svangerskapet. Men kan desverre ikke si noe om hva som gjør at det blir sånn for jeg fikk aldri spurt noen selv. Tok det bare veldig med ro og drakk masse vann. Sett deg ned med en gang du merker det kommer. Da kan du stoppe det litt..
PiaL Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Jeg hadde det et par ganger i begynnelsen av graviditeten, men den siste uken (uke 31) har jeg opplevd det flere ganger. Er fryktelig ubehagelig, og føler jeg kommer til å dø på flekken... Pass på å alltid ha med deg vann du kan drikke da det kan hjelpe litt, samt noe å putte i munnen kanskje... Noen som kan si noe om hva det kan komme av? (min er faring er at det er uavhengig av aktivitetsnivå)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 typisk blodtrykksfall. når du er gravid, så utvider blodårene dine seg, og da synker trykket littegranne. noenganger (vet ikke hvorfor) så synker det litt mye, det finnes ikke farlig for baby eller deg, er kun vemmelig!! sånn som du beskriver.. jeg var på legevakta fordi jeg kasta opp og besvimte. ble sendt hjem igjen for var kun trykket. men drikk mye vann, fordi da øker du volumet i blodårene, så øker trykket og. legen min sa tre liter vann daglig. reis deg sakte opp, gjerne med hodet litt ned så trykket rekkr og stabilisere seg. stopp og hvil, sett deg ned littegranne, om du merker den susinga det er en plage vi gravide må leve med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå