*Mamma og lille gull* Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Hvilke ammeinnlegg velger dere? Noen som har erfaring med de fra nøstebarn?
Fire småtroll Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Brukt engangsinnleggene til Chicco, kjøpes på apoteket. Kjempefine, melka trekker inn uten at overflaten kjennes våt, og de fester seg ikke til huden.. Har ullinnlegg både fra Sparkjøp, nøstebarn og apoteket, er ikke store forskjellen synes jeg. Men siden jeg er atopiker og ikke tåler ull kan jeg ikke ha de direkte mot huden da, har de på utsiden av engangsinnleggene på de kaldeste dagene, for det er skikkelig ubehagelig å fryse på puppen når en ammer.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Sist brukte jeg chicco innerst og ullinnlegg utenpå. Kjøpte de store ullinnleggene på apoteket. Chicco er utvilsomt best i begynnelsen når det lekker mye!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 De fra Nøstebarn er supre!! Elsket dem=) Hvis du lekker veldig mye kan du som det nevnes her kjøre dobbelt opp. Men obs: ulla skal ALLTID innerst mot kroppen, og så et stoppende lag (f. eks Chicco sine) ytterst. Bedre for puppen enn omvendt! Med ull innerst vil du ikke kjennes våt eller kald, det kan man med engangsinnlegg.
prins og prinsesse mamma Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 av ullinnlegg syns jeg at janus sine var supre:) store og gode og gikk fint i maskin og trommel. Jeg måtte bruke endel av de papirinnleggene først da jeg lakk masse og det ble et værre styr å bytte og vaske de innleggene flere ganger om dagen, det var jo konstant fuktige eller stive av tørket melk... nøstebarn sine prøvet jeg ikke, men prøvet flere andre men falt for janus til slutt...
nr.4 i oktober Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Har prøvd mange ullinnlegg (fra forskjellige steder) men sverger nok til engangsinnleggene. (Kan være ok med ullinnlegg utenpå engangsinnleggene, men synes det er ekkelt med kun ull for når de blir våte lukter man fort "våt sau". ) Chicco eller Avent sine er ok, kjøpes på apotek. Natusan sine klistrer seg sånn til brystet og gjør vondt å få av.. Ihvertfall er det min erfarng.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Min uslåelige kombinasjon av store sorte ull-ammeinnlegg fra babykos ytterst , Thermobaby ammeinnlegg innerst var fenomenal. Jeg hadde veldig problemer med ammingen,fikk sår og blemmer etc og dermed veldig såre ømme brystvorter. De eneste ammeinnleggene som gjorde seg for meg og som jeg aldri lekket igjennom og heller aldri ble kalde eller satt fast, var Thermobaby sine. Og med store sorte ullinnlegg utenpå var jeg aldri kald heller. (Litt dyre,men verdt hver krone,- og veldig drøye) Det er ekstremt viktig å ikke fryse på brystene når du ammer,da dette kan gi brystbetennelse.Bruk alltid ull i tillegg til andre mindre oppsamlings-innlegg.
edvina har fått en gutt Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 dette er min kombinasjon også Thermobaby er helt geniale, ikke ser de ut som to klumper inni bh heller...
Lilletrille med to jenter Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Brukte nøstebarn eller apoteket sine ull innlegg. Kjempe fornøyd med begge:) Kun engangsinnlegg lakk gjennom, men var bra og bruke i tillegg.. Brukte da natusan eller de på apoteket.. Godt fornøyd med begge:)
<3 + <3 + ? Skrevet 6. september 2008 #10 Skrevet 6. september 2008 Jeg prøvde flere forskjellige, men de eneste jeg var virkelig fornøyd med var de jeg strikket selv. Brukte lanolingarn (75kr pr nøste - rekker til maaange). De ble aldri fuktige og varmet ordentlig godt, samt at du får dem akkurat så store som du vil ha dem.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 Jeg brukte Chicco innerst og ull ytterst på kalde dager. Prøvde bare ullinnlegg noen dager ettersom det er anbefalt ull mot huden. Ble ikke komfortabel med det, og etter ei natt med oversvømmelse så ble det engangsinnlegg innerst igjen Må legge til at jeg ikke har slitt med såre brystvorter eller betennelser, så har ikke måttet passe godt på brystene. Ammer fortsatt 2 ganger daglig og regner med å finne fram ullinnleggene snart. Lekker ikke lenger, så engangsinnleggene er det lenge siden jeg har brukt
Gjest Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 Hoppar på denne tråden med eit (eller fleire) spørsmål eg:) Viss ein lekk masse, kva er då å anbefale? Kor mykje klarar ullinnlegga til nøstebarn å holde på? (har to par frå nøstebarn og eit litt mindre frå helios). Kor mange par bør ein ha? Og vil ein lekke masse meir etter å ha født enn kva ein gjer før fødsel?
Bic&Bac Skrevet 7. september 2008 #13 Skrevet 7. september 2008 éngangsinnleggene til medela er kjempebra! Jeg lakk ikke før fødsel, trengte innlegg først etter fødsel. For meg holdt det ikke med kun ullinnlegg. Jeg måtte ha ullinnleggene uten på éngangsinnleggene, kun for varmens del. Så brukte de lite...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå