Gå til innhold

Psoriasis i hodebunnen - gi meg ditt beste tips...:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så plaget med psoriasis i hodebunnen og vet ikke helt hva jeg skal prøve for å bli kvitt det. Vet du om noe som hjelper??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apoteket sin lactacyd shampo, demper irritasjonen mykje. Morfar sjølvbehandla seg med noko dyrlegegreier han hadde i kufjosen, ikkje å anbefale, men det virka. ;-)

Skrevet

Sambo hadde kraftig psoriasis for mange år siden og hodebunnen var helt grusom. Han fikk god hjelp av homeopati kombinert med lysbehandling. Han ønsket ikke å bruke kortison og valgte å prøve homeopati, og det funket helt supert!

Skrevet

jeg bruker betnovat,flytende,men det får jeg på resept av legen.

den er veldig bra, tar det bort på åfå dager, og kan brukes hverdag.den synes ikke og fetter ikke i håret.

Skrevet

Min mann har dette også. Han får mest når han stresser, så ta livet med ro;-)

Ellers blir han veldig bra i syden, dvs mye sol og saltvann.

Skrevet

Kjøp salisyloje på apoteket. Smør inn i hodebunnen på kvelden og sov med en badehette e.l. Morgenen etter tar du shampo i håret FØR vann. Så vasker du det ut. Etterpå kan du behandle med f.eks. diprosalic liniment (fås på resept). Det er viktig å få bort skjellene i hodebunnen før du behandler, for å få god effekt.

Skrevet

Supre tips, takk dere:))

Jeg har ikke forsøkt homeopati, men lysbehandling funker, men litt kronglete å komme til bak i hodebunnen, å klippe meg er IKKE et alternativ:)) ( Har prøvd det før uten særlig hell...)

Noen dyrlege kjenner jeg desverre ikke, ei heller noen med fjøs...;)) så får holde meg til menneskelige produkter;))

Betnovat har jeg prøvd med stor suksess, men da krem som nesten er umulig å få på hodebunnen, alt sitter seg i håret, så nå skal jeg få legen til å skrive ut resept på flytende betnovat, tusen takk for tips:))

Skrevet

ja,betnovat er bra.den brukte jeg før jeg skulle ut feks, og før jeg skulle på jobb.den lukter litt, men det dunster vekk,etter kort tid,og du kan ikke se at du bruker betnovat.

bare et lite tips, ikke klø deg i hodebunnen rett før du ta på denne,da svir det som pokker...hehe..

den er lett å føre på også, om du har den stående kaldt,kjenner du hvor den renner, og er bare til å fordele det ut, til slutt med å masere hodebunnen.

Skrevet

mitt beste tips er å drikke aloe vera juice, vaske håret med aloe vera shampo og balsam og bruke rein aloe vera gel som kur i hodebunnen.

kjenner flere med gode resultater av dette, men man kan måtte regne med at det tar noen uker før det begynner å virke skikkelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...