Gå til innhold

strekkmerke så tidlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er i uke 33 og har allerede fått strekk merke på nedre del av magen. trudde kansje du fekk dei den siste uken... kommer vel te å sjå ut som ein sebra tilslutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strekkmerker kan egentlig komme når som helst i løpet av svangerskapet når huden strekkes.. Derfor viktig å prøve å holde huden myk og smidig for i allefall å utsette det.. Men husk at det er ikke sikkert du får dem i massevis selv om du har fått dem nå.. IKKE SIKKERT DU FÅR FLERE :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekkmerker er hormonelt sånn eg har forstått det etter samtaler med lege og jordmor. Eg har hatt strekkmerker siden dagen eg fekk mensen, og fikk enda meir då eg vart gravid... Har fått beskjed om at all verdens kremer og salver ikkje fungerer. Har i alle fall IKKJE fungert på meg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke strekkmerker i det hele tatt i svangerskapene nr 1 og 2. Nå i nr 3, fikk jeg dem rundt uke 16. Sovnet en kveld med pen mage, våknet neste dag med mange strekkmerker. Tror de kan komme når som helst, dessverre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper nok ikke uansett hvor mange kremer man smører seg med, siden det er hormonelt og i underhuden=) får man strekkmerker så får man strekkmerker.. sånn er det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på det den/dei anonyme har sagt her! :)

 

Strekkmerker er hormonelt og er i underhuda, kan ikkje gjerast nåke til eller fra.

Eg har hatt strekkmerker fra dagen eg fekk min første mens... Og per dags dato ser magen min ut som et veikart... Hehe... Har prøvd å smøre med a-creme, babyolje +++ for å sjå om det ville hjelpe/forebygge. Men neida... :)

Så vi må berre leve med det dessverre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fullt av strekkmerker på bryster og hofter, men de hadde jeg før jeg ble gravid. Har ikke lagt merker til strekkmerker på magen, er i uke 33. Kanskje fler på hoftene men det er ikke godt å si om de var der fra før. Smører meg litt med olje på magen når jeg kjenner det klør (tenker kløen kommer på grunn av at huden strekker seg. ) Det kan gå mange dager mellom hver gang. Aner ikke om det hjelper å smøre seg. Gidder i alle fall ikke bruke hundrevis av kroner på bitte små tuber med strekkmerkekremer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...