Reveenka Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Alle oppskriftene mine ligger igjen i gamlehuset, og jeg er avhengig av oppskrifter for å få til noe vettugt på kjøkkenet! Så derfor: Noen som har en god oppskrift på fersk kjøttsuppe eller lapskaus? Har en spekeskinkeknoke med mye kjøtt igjen på som skal oppi! Skynd dere nå før jeg må i butikken; får gjester og gode greier!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Da handler du bare inn poteter, 1 pose gulrøtter, 1 purre, 1 persillerot, 1 sellerirot, 1 kålrot og skjærer i terninger, ha alt oppi gryta sammen med knoka, fyll over med kaldt vann og kok mørt. NB Ikke salt før det er ferdig kokt, da jeg tror det kanskje holder med saltet fra kjøttet siden det er spekeskinke!!! Ha så i pepper og smak til. Om du ønsker lapskaus har du mye poteter og litt mindre væske i. Godt med flatbrød og frisk persille:-) Bon Apetit!!!
♥Snulder Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Skal jeg sende gubben!! Han er for tiden mannfolk-forkjølet, så det er helt greit at han kokkiserer litt andre steder enn akkurat her nå;=)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Kniiiiis...............send ham avgårde så får du ro og hun mat!! Genialt:-)
♥Snulder Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Jepp! Så kan jeg svi en Grandis eller to til ungene! Med kjøttdeig og løk selvfølgelig... for jeg hørte på radioen at den var mest "næringsrik"!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Hahahahaha, jeg tror jeg satser på den hjemmelagde varianten ikveld. Igår brøt jeg rutinen ved å spise borte - på en FREDDA!!!! Hjelpeseg....fikk nesten abstinens!!! Så ikveld blir det iskald cola og hjemmelaget pizza kjenner jeg. Og noen gode filmer.......smågodt, litt lakris og bang så sovnet hun;-D Tar hardt på en gammel skrott å vifte ute til sene natten gitt...
Reveenka Skrevet 6. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2008 Ah, den suppa ble gull! Namnam, og varm eplekake med krem til dessert! Der tenker jeg gjestene ble skikkelig imponert, ja c",)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 Godt med god suppe....Man trenger ikke så mye mer enn det;-) Men eplekake er ikke å forakte, så da forstår jeg at gjestene ble imponert.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Så deilig! Suppe på denne tiden av året er bare digg:-) Og med varm eplekake..........yummie:-) Hørtes herlig ut!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå