Alvorlig Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Huffa meg, har blitt så innmari forkjølet. Sambo kom hjem med nesespray fra apoteket i går og jeg slengte meg over den. Endelig hjelp mot potte tett nese! Joda ,alt var topp helt til jeg leste pakningsvedlegget. "Bør ikke brukes av gravide" - What?! Nesespray ikke for gravide? Dette var en ny sort som jeg ikke har sett før; Naso. Så nå sitter jeg her med dårlig samvittighet over å ikke ha lest vedlegget før jeg brukte nesesprayen og med verdens tetteste nese... PS. Tok og googla Rhinox som jeg tidligere har brukt, den kan man heldigvis bruke, så nå skal mor kle på seg og gå på apoteket og kjøbe desedråber...
Gjest Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Gravide skal vel helst ikke bruke nesespray som får slimhinnene til å trekke seg sammen... Dermed er det meste annet enn saltvannsspray utelukket. Er nettopp ferdig med en runde med bihulebetennelse så jeg vet hvordan du har det ;-( I steden for å google (ymse kvalitet på treffene) så søk opp legemiddelet i www.felleskatalogen.no God bedring!
Gjest Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Det sto på min nyinnkjøpte otrivin at den kan brukes av gravide.
Alvorlig Skrevet 6. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2008 Ja, jeg fant pakningsvedlegget til Rhinox på apotek1.no og der sto det at den også kunne brukes av gravide. Får høre med de på apoteket før jeg evt. kjøper noe.
Gidder ikke! Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Herregud da, selvfølgelig kan man bruke nesespray! Men pass deg for å bli avhengig. Jeg bruker otrivin hver eneste dag, året rundt, fordi jeg ble totalt avhengig i svangerskapet. For nesten 2 år siden. Hehe. Det er virkelig ikke bra, men det føles som om man skal dø når man er tett i nesa jo!
melkekua™ Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Mulig jordmødre og leger sier forskjellige ting på dette, men en venninne ble fortalt at hun hun ikke skulle bruke det fordi det kunne gå over til barnet. Hun ble anbefalt saltvann. Du får kjøpt en sterkere saltvannsspray for gravide på apoteket. Venninnen min fikk lov til slutt å bruke bittelitt Rhinox når hun var på det aller verste med tetthet.
Salmonella - tobarnsmamma Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 jeg brukte otrivin da jeg var gravid. Hadde vel ikke fått puste på nattestid ellers...
digger Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 Jeg ble også avhengig av nesespray i svangerskapet for over 2 år siden, så tror trygt du kan bruke nesespray noen dager.... Føler jg har ødelagt nesa for alltid, men klarer ike å puste med munnen om natta, blir så tørr. Våkner av skrekk av at jg ikke får puste. Vanskelig det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå