Mom2Two Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Personlig har jeg så å si alltid mobilen på "stille varsling". Det er ingen lyd når meldinger kommer inn, og den gir fra seg ett pip om den ringer. Hvis jeg er sammen med venner, har besøk eller lign., tar jeg kun telefonen om jeg ser at det er noe som haster (dvs. at barnehagen ringer eller lign.). Ellers ringer jeg tilbake når jeg er ledig. Noen venner blir irritert for at jeg ikke tar telefonen straks. Men jeg foretrekker heller å ringe tilbake når jeg faktisk kan prate. Jeg liker å vie tiden min 100% til det jeg holder med på der og da (enten det er jobb,studier, barna, venner eller hva som helst). Jeg ringer tilbake så snart jeg kan, stort sett alltid samme dag. Jeg svarer heller ikke på meldinger når jeg er sammen med andre, med mindre det er noen jeg driver og avtaler noe med eller det er noe som "haster". Det kunne f.eks ikke falt meg inn å gå fra middagsbordet for å ta i mot en telefonsamtale med mindre jeg venter på en viktig en. Gidder ikke å svare på private samtaler på jobb med mindre det er snakk om å snakke i 2 min for å avtale kort. Jeg synes det er respektløst å bruke av andre folks tid til slike ting. Det er ikke moro for venner å vente på at man skal snakke eller tekste, Selv blir jeg ganske irritert hvis jeg f. eks er på kafè med en venninne som stadig skal svare på alle tekstmeldinger som tikker inn. Og for å svare på Trubbels innlegg: Synes det er drøyt å snakke i telefonen på et foreldremøte. Hva med dere andre?
Gjest Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Jeg er som deg,, er det kun for skravling så kan det vente til jeg har tid.. Får mye kjeft fordi jeg er så dårlig på å ta tlf hehe Snakker ikke i tlf om jeg står i butikken å skal til å betale heller.. Om det er noe viktig så tar jeg selvfølgelig tlf eller svarer på sms, men vet jeg at det ikke er viktig så kan det vente..
Mom2Two Skrevet 5. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2008 Jeg synes det er frekt jeg å prate i telefonen når man betaler i kassen. Viser så utrolig liten respekt for den som sitter der og gjør jobben sin... I bunn og grunn er det jo ikke mange telefonsamtaler som haster!
Gjest Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Ja det mener jeg også, men der tror jeg MANGE er uenig med meg hehe ser så mange som står i tlf å skravler i vei i tlf når de skal betale. Synes det er ok å se personen i øynene, smile, takke for posen osv jeg da, litt småpjatt rett og slett Som du sier så er det FÅ samtaler som ikke kan vente i to minutter..
Mom2Two Skrevet 5. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2008 Ja, synes det koster så lite å være høflig mot den som sitter der, jeg. Så trist det må være med sånne sure "businesstryner" som ikke gidder å registrere hva du gjør en gang,men betaler uten å se på deg og bare går..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå