Gå til innhold

Katta bæsjet ut en lang hvit orm.Æsj :-(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innendørskatt, så hvordan skjer sånt? Ble helt kvalm når jeg så det når jeg skulle skifte på kattsanden. Hva gir jeg katten? Må det kjøpes på resept?

Frustrert frue i nød!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var sikkert 8 cm lang. Ingen som vet?

Skrevet

Ring dyrlegen. Vet ikke sikkert om vanlig ormekur hjelper på dette. Vet andre som har fått noe på 2 tabletter som de gir. Og det er ikke vanlig ormekur, for da er det bare 1 tablett.

Skrevet

Dra til nærmeste vetrinær der selger de ormmidler. Må nok ha resept i norske apotek. Jeg bor ganske nære Sverige og der kan du kjøpe uten resept.

Skrevet

Stakkars pus :)

Det høres jo ut som bendelorm da, når den er så lang, men jeg er ikke så bereist i ormenes verden altså..

Det jeg vet er at innekatter også får orm. Det kan komme fra ting vi drar med oss inn i huset, for eksempel jord under skoene.. Innekatter skal derfor også ha regelmessig ormekur. Jeg vet ikke hva du skal gi pusen din. Kanskje det ville ha vært greit å ta en telefon til dyrelegen?

Skrevet

du må IKKE ha resept på apoteket.... det koster i underkant av 100 lappen så er du fri fra problemet:)

Skrevet

Googlet etter bilder, og det er rundorm. Æsjæsjæsj!

Skal kjøpe middel så fort som mulig. Nå ble jeg skikkelig kvalm.

Skrevet

Jeg skal ikke ha spaghetti til middag på lange tider nå.

((fryse nedover ryggen))

Skrevet

Man skal gi alle katter, også innekatter, en ormekur i året. Utekattene bør ha to kurer.

Men takk for påminnelsen. Tror ikke pus har fått ormekur i år, og i dag hadde den laget fuglemassakre på kjøkkenet til jeg kom hjem fra jobb.

Skrevet

Jeg skal handle dobbel dose og ha det liggende. Ser på nettet at de anbefaler å kjøpe hos dyrlegen, men det er ei side for dyrleger, så jeg tar en sjanse her. Så får jeg heller sjekket henne siden.

Æsj,dette var vemmelig. Fine pusen..

Skrevet

Dette MÅ da være kvelden både katter og folk driter ut mark? hehe

Skrevet

FYTTI KATTA!

Nå kastet den opp masse kravlende hvite ormer. Jeg tror jeg spyyyr!

Kjøpte ormemiddel, og behandlet både katt og hund, og det står at det skal gjentas etter 2 uker. Er det vanlig at de spyr opp ormer under kuren??Jeg skal gi den mer nå med en gang.

Æsj, sånt griseri. Angrer at jeg anskaffet meg kjæledyr akkurat nå.

Skrevet

Er helt vanlig at det kommer ut orm i begge ender etter at du har gitt ormekur ja. Er ganske ekkelt, men pus får det så mye bedre etterpå. Grunnen til at du skal gi etter 2 uker ôg er at ormemiddelet ikke tar de ormene som nå er egg/larver og derfor må disse få utvikle seg til voksen orm i løpet av 2 uker før du gir neste kur.

Viktig at pusen får en ormekur en gang i året selv om den er innekatt, som en over her sa.

Prøv å være overbærende med kosepusen din da, den føler seg ikke mye høy i hatten nå stakkar :)

Skrevet

Håper det ikke smitter på barna?????

Skrevet

Gid, får man seg husdyr burde man ta ansvar også..og slike ting burde du da ha fått med deg er vanlig? Stakkars katten, den har gått bra lenge om den kaster opp OG driter orm! Gi 2 ormekurer du, + husk å gi den regelmessig hvert år fremover..

Skrevet

Da spekulerer jeg litt på hvor lang tid det tar før alle ormene,larvene og eggene er døde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...