Gå til innhold

Tar dere telefonen i foreldremøter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri opplevd det før jeg.

I går på foreldremøtet på skolen,

var det to stk som faktisk satt og snakket i mobilen under møtet.

De snakket lavt, men likevel da?

Trodde det var en av de tingene man ikke gjorde jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt den dersom det var noe særdeles viktig, som ikke kunne vente til etter møtet. Men jeg hadde hatt respekt nok til å gå ut av rommet.

Skrevet

Nei.

Kun hvis jenta måtte være hjemme alene og det var hun som ringte.

Skulle tro at foreldrene klarte å sette av den lille tiden der altså!

Skrevet

det har jeg ikke muligheten til,for enten er den slått av,eller så ligger den i bilen..

Skrevet

De satt i klasserommet.

En snakket med kona om hvilket møte han var på, hun andre gav sønnen lov til å gjøre et eller annet.

De snakket lavt, men heldige meg satt rett ved siden av begge to.

Synes dette var tragisk.

Stakkars lærer.

Skrevet

Jeg har forresten opplevd en kar som tok mobilen og gjekk på gangen og snakket _høylytt_ under ei minnestund på sykehuset!!

Det var avskyelig det!

Ikke var det viktig heller. Var tydelig en bekjent som ringte, og de snakket om løst og fast..... Vi hørte det alle sammen.

Mobilalderen har nok satt sitt preg.

(Må si at han karen der er veldig spesiell ellers også da. Han tok den vell for å vise seg frem.)

Skrevet

Uff, da...

Noen mennesker, altså..

Skrevet

Poeng nyttnick*05.10.07*!!!

Nemlig mobilalderen... jeg skrev lenger oppe at jeg ville tatt den dersom det var noe som var særdeles viktig og som ikke kunne vente til etter møtet.. men hva er det som er så forbanna mer viktig nå som vi har mobil.. ?? ... fremfor før når man ikke hadde det..

Hmm.. må gruble litt på den :-)

Skrevet

Det er vell helst det at vi er vant til å være tilgjengelige hele tiden, alltid oppdatert på det siste.

Så er det nok mange som bruker både mobil og nettsider til å vise seg litt frem. Det virker hvertfall slik!

Synest jeg ofte ser enkelte stå å snakke høyt i mobilen samtidig som de ser til alle kanter med et litt "se meg nå da, se på meg, hør hva jeg snakker om, jeg forteller om alt det kjekke jeg har gjort. Hør på meg, litt misunnelig eller hva?"

Eller sann som på msn eller facebook hvor en kan legge inn hva en gjør til enhver tid.

Har vi egentlig behov for det? Hvor blir privatlivet av?

Føler ofte jeg får spm som; hvorfor tok du ikke moilen i stad? Vi har bare mobil og ikke hustelefon. Da føler jeg at det eneste lovlige svaret er "jeg satt på do" eller "jeg var i dusjen". At en sov, hadde behov for å være litt alene eller var opptatt med noe er jo snart ikke godtatt mer.

Jeg savner ofte "privatlivet" mitt. Det er faktisk godt å være utilgjengelig til tider.

Nå bør jeg vell kanskje fortelle at jeg ikke er så veldig flink selv :)

Nå som vi har mobil er det mye lettere å ringe mannen på jobb.

Før i tiden måtte kjærringene som regel ringe gjennom ei sentraldame og de ble kalt opp på calling. Da var det stort - og kanskje litt skummelt og få telefon, hva hadde skjedd hjemme nå? Men nå har alle telefon på innerlomma som de tar opp bare for å diskutere hva det er til middag eller når de kommer hjem.

Jeg er nok dårlig der! Det er litt vell enkelt å kontakte han på jobb, bare for små filleting.

Hva gjorde de egentlig før mobilen ble oppfunnet?

Skrevet

Glemte noe viktig.

Det er jo fullstendig krise om noen kommer for sent uten å si fra.

Da er det full overhøvling, enda det er snakk om 10 minutter.

Før i gamle dager, jeg ser for mg kona hjemme med middagen klar og en mann som kommer for sent. Kanskje han måtte stå litt overtid? Timene går, og kona setter middagen til kjøling. Klar til å varmes opp, mens hun venter spent på hva som skjer. Etter 3 timer lurer hun på om hun kanskje har grunn til å være bekymret.

I dag hiver vi oss på telefonen bare det går 10 minutter.

Skrevet

Om barnevakten ringer så kan jeg gå på gangen for å ta tlf, regner med at det da er noe viktig siden han/hun vet hvor vi er :)

Kunne aldri ha funnet på å tatt tlf inne i selve møterommet, og tar den heller ikke om det er en venninne som ringer for å skravle for eks..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...