mammaen til 2+1 Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Er litt redd for hvordan svangerskapet blir, i forhold til den svake korsryggen.. Får jo mest sannsynligvis ikke epudiral heller pga arret.. Har litt angst for om jeg klarer å føde hvis jeg har ekstreme smerter i korsryggen, i tilleg til rier.. Om det faktisk er fysisk mulig å presse ut en uge.. hehe.. Noen som har erfaring.
Smock Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Jeg er operert for prolaps to ganger, men ble etter siste operasjon helt friskmeldt. Dette er 3 år siden, og har etterpå kun slitt bittelitt med stivhet i korsryggen som til tider har spredt seg litt oppover ryggraden. Er aktiv og trener normalt 4-6 ganger i uka, så er i god fysisk form. Har ikke fått noen tilbakemeldinger på at dette skal ha noe å si for fødselen, men dette avhenger vel sikkert av hvordan helsetilstand du har hatt etter operasjonen... Har vært litt spent på hvordan svangerskapet vil påvirke ryggen, men så langt har det i alle fall gått kjempebra. Er 14+3 i dag. Tror jeg kommer til å ta dette nærmere opp med jordmor eller lege etterhvert. Er greit å få svar på det man lurer på slik at man føler seg sånn noenlunde forberedt når fødselen starter. Noen andre som er operert og har vært gjennom fødsel etterpå?
mammaen til 2+1 Skrevet 6. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2008 Har har ikke hatt mye problemer, men kjenner jo at jeg har et svakt punkt. Har ikke fått trent det siste året faktisk, pga av bihulene.. er konstant tett.. hehe det bli så blir ubehagelig å trene når en ikke får puste skikkelig... Er forberedt på at ryggen kan slå seg vrang når det begynner å bli litt tynde på magen.. Men jeg kjenner ikke at jeg må på do når jeg ligger lengre.... tenker at dette har med trykk på nerver der bak å gjøre.. derfor tenker jeg at når jeg blir støre og tyngre..om det blir formye klem at det blir vanskelig å fysisk presse ungen ut.. Vet jo ikke hvilke smertestillende jeg får heller. JM har bestilt time til en anestesilege, slik at de kan ta en vurdering på hvilke smertestillende jeg får..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå